سخنی با منتخبین شورا شهر

   سخنی با منتخبین شورا شهر

 

   با عرض سلام و صمیمانه ترین تبریکات به دوستانی که با جلب اکثریت آرا مورد وثق واعتماد مردم قرار گرفته ویک دوره چهار ساله عضویت در پارلمان شهری را بر عهده گرفتندوبا سپاس از دیگر کاندید اها که با حضور خود در صحنه انتخابات  موجبات بروز حماسه سیاسی را رقم زدند وتشکر از مردم شریف که همسو با سیل خروشان مردم ایران باحضور در پای صندوق های رای خالق حماسه ی سیاسی شدند وعرض تشکر وخسته نباشید برای دست اندرکاران امر انتخابات اعم از هیئت های نظارت ،اجرایی وبازرسی وتمامی عزیزان زحمت کش ،به عنوان برادری کوچک ودر قالب یک شهروند مطالبی راخدمت عزیزان منتخب عرض می کنم

 

  همدلی وانسجام وپرهیز از اختلاف

 

  همدلی وانسجام وتعامل مثبت  باحلقه مسئولین شهری و پرهیز ازمسائل حاشیه ای وخدا نا کرده اختلاف برانگیززیرا که به فرموده مولا متقیان علی (ع):دو دعوت به اختلاف نرسندجز اینکه یکی باطل باشد(نهج البلاغه حکمت183) وباز در فرازی دیگر میفرمایند:اختلاف نابود کنند ه اندیشه است(نهج البلاغه حکمت215)

 

  یادمان باشد که شهر خوب برایند همکاری شهروند خوب ، شورای خوب و شهردار خوب است ! شهروند خوب کسی است که شورای خوب را انتخاب می کند و شورای خوب  شورایی است که با تعامل با دیگر مسئولین ودرایت وبدور از هرگونه شتابزدگی شهردار خوبی را انتخاب می کند و بعد از این پروسه ، شهردار موفق کسی است که با سعه صدرو وحدت رویه همراه شورای شهر باشد و شورای شهر وقتی موفق است که مردم همراهش باشد!واین همراهی  مخقق نمی شود مگر با احترام گذاشتن متقابل به خود ودیگر ان وافکار عمومی

 

   شناسایی مشکلات ومعضلات مردم

 

  شناسایی مشکلات ومعضلات مردم واولویت بندی جهت اجرابا بهره گیری  از افکار وبرنامه های دیگر کاندیداهاومتخصصان بومی باتوجه به اینکه کاندیداهای محترم در طول تبلیغات برنامه های جالبی ارائه می کردند به منتخبین محترم پیشنهاد می شود در یک جلسه تمام رفیقان امروز (رقیبان دیروز)را دعوت فرمایید و از نقطه نظرات و برنامه های مهم انها استفاده بفرمایید.

 

   -از ngoها ی فعال در شهر کمک بگیرید و از نقطه نطرات مفید انها در بهبود وزیبا سازی شهر کمک بگیرید.

 

  نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند که متاسفانه نماینده زن در شورا ندارند با گرفتن یک مشاور خانم مسایل انها را دنبال بفرمایید.

 

  با مطالعه روی شورا یاری محلات مردم ونخبگان  را در تصمیم گیریها مشارکت دهیدواز فکر واندیشه دیگران در جهت بهبود امور بهره بجوئید.

 

  اطلاع رسانی سالم  به روز وشفاف

 

  با اصحاب رسانه همکاری داشته باشید.زیرا انها  میتوانند چشم وگوش شما وزبان گویا مردم باشند  وهمواره در جامعه بستر اعتماد سازی را فراهم کنند.

 

  سعی کنید جلسات شورا را بصورت علنی بر گزار فرمایید و تمام گزارشات را در معرض دید مردم قرار دهیدبرای جلب بیشتر اعتماد مردم تا اجرای پروژه ای قطعی نشده است  در محافل و رسانه ها اعلام نکنید  زیرا هر گفتار عمل نشده میتواند یک امتیاز منفی در ذهن مردم ایجاد کندوبی اعتمادی را تقویت نمائیدوبه فرموده مقام معظم رهبری:  به گونه ای حرف بزنيد كه اگر خرداد سال آينده نوار حرفهای امروز شما را پخش كردند شرمنده نشويد و با بهانه گيری گردن اين و آن نياندازيد.".

 

   نقد پذیر باشید

 

  از روزی که تاج پر افتخار موکل ونماینده مردم را بر سر نهادید دارای شخصیت حقوقی می شوید که مردم از شما انتظارات دیگری دارند تمام حرکات و سکنات را رصد می کنند زیرا نماینده انها هستید و باید بعضی از ویژه گیها را در خود تقویت کنید و برخی از ویژه گیها را از خود دور کنید و یادمان باشد یک اثر هنری هر چقدر از طرف استادش چکش می خورد قیمتی تر و جهانی تر می شود این را عرض کردم که اگر می خواهید قیمت پیدا کنید و زیباو دیدنی گردید باید نقد پذیر باشید و البته نقد منصفانه ,و پاسخگوی صبور باشید

 

  از تجارب شورا های اول تا سوم در کشور عبرت بگیرید

 

  یادمان باشد در سالهای قبل چندین شورادر کشور به دلائل مختلف  منحل و چندین عضو  از اعضای شورا های شهر وروستا بر کنار یا مجکوم شده اند پس معلوم میشود که اگر یاری خداوندنباشد وخدای ناکرده اخلاص کم رنگ شود شیطان درکمین است بنا براین در این زمینه باید شدیدا مراقب بوده وهمه ما   به خدا وند برزگ پناه ببریم ولحظه ای از کید ووسوسه شیاطین غافل نباشیم

 

  ایجاد شهرداری الکترونیک جهت تسریع و جلو گیری از تخلفات احتمالی اداری را مد نظر داشته باشید

 

  تلاش برای استفاده از نیروهای بومی و متخصص در پروژه های شهری را فراموش نفرمایید.

 

  ارتقا دین مداری در بین کارکنان شهرداری جهت افزایش کار مفیدرا در دستور کار خود قرار دهید 

 

  

یادمان باشد ما امده ایم تا وضع مردم بهتر شود و تغییر را مشاهده کنند..آنچه مسلم است می توان با مدیریت صحیح شورای و تعامل با مسئولین، شاهد پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر شهرمان باشیم

 



موضوعات مرتبط: ديدگاههاي مدير وبلاگ
[ شنبه 15 تير 1387 ] [ 10:41 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

سالگرد

 امروز یکسال است که از افتتاح و شروع به کار وبلاگمان میگذردخدا را سپاسگزارم که توفیق داد تا دراین راه گام برداریم  مسلما نظر ها وپیشنهاد های شما بازدیدکنندگان ما را در ادامه راه و بهتر کردن محتوا مدد کرده وکمک کار خواهد بود.

از تمام دوستان وبازدیدکنندگانی که همواره بانگاهشان مشوق ما بودند بسیار ممنونم

مدیر وبلاگ لوفا/لوکس بلاگ

تعداد بازدید کنندگان کل تاکنون: 71108نفر

 



موضوعات مرتبط: ديدگاههاي مدير وبلاگ
[ پنج شنبه 12 بهمن 1386 ] [ 5:26 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

دانلود رایگان نرم افزاریاوران دجال(ضد وهابیت)

 کددانلود نرم افزار رايگان و جامع ضد وهابيت - ياوران دجال را در حاشیه قالب وبلاگ (سمت چپ) قرار داده ام انشالله که دانلود کنید واستفاده کنید  نرم افزاری بسیار زیبا ودیدنی با توجه فعالیت روز افزون این فرقه ضاله دانلود ومشاهده این نرم افزار را به همه شیعیان توصیه میکنیم  لطفا از دست ندهید       التماس دعا 

برای دانلودمی توانید از این لینک هم  استفاده کنید

:http://www.askdin.com

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيدهديدگاههاي مدير وبلاگ
[ جمعه 10 شهريور 1386 ] [ 2:21 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

به بهانه روز خبرنگار

  افسران - کاریکاتور/ بمب خبری! به مناسبت روز خبرنگار

هرچند نگاشتن واطهار نظر نمودن در باره صاحبان قلم واندیشه در عرصه اطلاع رسانی ورسانه کار چندان سهل وساده ای نیست اما به رسم وظیفه وبه جهت قدردانی از زحمات این قشر بی ریا وزحمتکش وپاسداشت این روزبزرگ چند سطور را تقدیم میکنم.

 

خبر نگار وخبر نگاری کسوتی شریف حساس خطرناک وبسیار پرزحمت ومشقت است .

 

شریف به این جهت که با اذهان و افکارعمومی مردم سروکار دارد وبه نوعی افکار عمومی را هدایت وخط دهی میکند که اگر در این زمینه اصول اخلاقی ورسانه ای را نادیده بگیرد وخدای نکرده دچار خطای هاله ای وسوگیری شود هم به حیثیت خود وهم به اعتماد عمومی وحدت ملی صدمات غیر قابل جبرانی وارد میکند

حساس از آن جهت که به حیثیت وآبروی جامعه سروکار دارداو میتواند با قلم ونوشته خود مفاهیم کلان را خرد ومفاهیم خرد را کلان جلوه دهد و بایک خبر قادر است عزیزی را ذلیل وذلیلی رایک شبه به اوج شکوه وعزت برساند پس بسیار حساس است.

اما خطرناک به این جهت که از طرفی اعتقادات وآموره های اخلاقی ورسانه ای خبر نگاران را به ترسیم وانعکاس حقایق وواقعیات دعوت میکند واز سو ی دیگرخبرنگار برای انعکاس چنین خبری باید ریسک خطر حضور فوری وسریع را در صحنه ها وحوداث واتفاقات گوناگون و خطرناک را بپذیرد

وپر مرارت وزحمت بدین سبب که در جوامع کمتر توسعه یافته تا زمانی که خبر با منافع ومصالح فرد یا گروهی یا تشکیلاتی تضاد وتناقضی نداشته باشدخبرنگار فردی مورد احترام وراستگو وصدیق است واگر روزی خبری ذره ای بر خلاف میل واراده ی سمت یا پست و مقام وجایگاه فرد یا حزب ودسته ای باشد سیل اتهامات و تخریب وتهدیدها به سمت خبرنگار و خبرگزاری سرازیر میشود

پس کسی در این عرصه موفق است که بتواند در عین حالی که به آموزه های دینی واخلاقی پایبندباشد  وبرای رضایتمدی خالق وتنویر افکارعمومی مردم اطلاع رسانی کند شرافت و حیثیت وحساسیت این مسولیت بزرگ را درک کرده ورنج وزحمت ومرارتهای موجود را به جان خریده ودر این راه با انصاف وجدان وغیرت وتوکل گام بردارد (با همه اینها  روزتان مبارک)

 

 لب تشنه ی خبر را سیراب چون توان کرد      جز  با  می  خبر  از جام  خبرنگاران

تلخ است و  گاه  شیرین کار خبر   ولیکن      شیرین  ز کام  مردم  کام خبرنگاران

بی ادعا   و   دانا  در   انجمن  نشینند          کس  بر  زبان  نیارد  نام  خبرنگاران

تا باخبر   ز  ایام   گردند   خواب  و  بیدار        بی خواب گشته روز و شام خبرنگاران

این توسن  زمانه  کین گونه سرکش آید        جز   با   قلم  نگردد  رام  خبرنگاران

(شیدا) چو صارمی گشت از راز عشق آگاه    زد  پرچم   شرف بر بام  خبرنگاران       

 

   شعر خبرنگاران از عیسی پاشاپور   -  ارادتمند- حسن نارنج پور91/5/18



موضوعات مرتبط: ديدگاههاي مدير وبلاگ
[ چهار شنبه 18 مرداد 1391 ] [ 6:7 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

آرزوهای همیشگی

ای کاش........

 1- ای کاش.. صدای عملمون از صدای فریاد گفتارمون رساتر بود!(چه زیبا حرف می زنیم وچه زشت عمل می کنیم؟)

  2-ای کاش.. این همه که از حرفهاوآداب دیگران و مردم مختلف الگو برمی داریم و حرفهای دیگران برای ما ارزش داردمقداری هم حرفهای خدا (قرآن)و الگوی واقعی پیامبر (ص)و چهارده معصوم(ع) را با ارزش بدانیم وبه آنها اهمییت دهیم ؟

 3-ای کاش.. این همه که از مردم خجالت می کشیدیم کمی هم از خدا خجالت می کشیدیم(امید وارم من وشما عضو دسته ای نباشیم که از هیچ کس خجالت نکشیم وجزو بی حیاهای عالم نباشیم)

4-ای کاش ...این همه که از دوربین های فیلمبرداری می ترسیم و جلویش صورتمان رنگین کمان درست می کند(از فرط خجالت)کمی هم از دوربین ها و ناظران الهی که خیلی قویتر و دقیق تر وبهتر از این دوربین هاضبط می کنند می ترسیدیم!؟؟

5-ای کاش..همان اندازه که دخل وخرج روزانه مان را حسابرسی می کردیم مقداری هم به فکر محاسبه  و دخل وخرج و ذخیره اخروی باشیم.

6-ای کاش.. همان اندازه که به فکر کسب درآمد وزیادتر کردن پس اندازهای بانکی مون در دنیا هستیم مقدار ی هم به فکر پس اندازه کارهای نیک واعمال صالح در قلک آخرتی خود باشیم.

7-ای کاش همان قدر که در نگهداری از اموال واثاثیه زندگیمون دقت داریم تا اندازه ای هم در ونگهداری حسنات خود مراقبت می کردیم!؟(چه به زحمت به دست می آوریم وبه راحتی ورایگان از دست می دهیم)

8-ای کاش ... این همه که به فکر آباد کردن خانه های مسکونی دنیا یمان هستیم ذره ای هم به فکر آبادانی منازل اخروی خود باشیم.

9-ای کاش ...همان اندازه که در انتخاب رنگ لباس وکفش مان  حساس ودقیق هستیم در انتخاب دوست هم همین دقت را داشته باشیم( مبادا خدای ناکرده در روز قیامت جزکسانی باشیم که با حسرت واندوه می گویند... یالیتنی من اتخذ فلانا خلیلا.فرقان/28ای وای بر من کاش فلانی را به دوستی خود نمی گرفتم )

 10-ای کاش بیش از آنکه به فکر رفاه وآسایش دنیای زود گذر وکوتاه  بودیم به  فکر آرامش ورفاهمان درسرای جاویدآخرت باشیم.(والآخره خیر والبقی – در صورتیکه منزل آخرت بسی بهترو پاینده تر(از دنیا) است. اعلی/17)

    

مطالب فوق دیدگاه ماست وانشالله قصد داریم ادامه دار باشد نظرات شما بازدید کننده عزیز میتواند برای ما راهگشا باشدلطفا در صورت امکان نظر بدهید



موضوعات مرتبط: ديدگاههاي مدير وبلاگ
[ یک شنبه 8 مرداد 1391 ] [ 5:6 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

در انتخابات آینده به چه کسی رای بدهیم؟!(این مطلب دیدگاه مدیر وبلاگ است)

 

شماچگونه به مساِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِیل دور وبرتان می نگرید؟آیا می دانید نگاه صحیح شما به مسایل باعث قضاوت و نتیجه گیری بهتر ومطلوبتر می شود؟

آیا در نگاه کردن سعی میکنید همه مسایل وزوایای امور را ببینید بعد تصمیم گیری و قضاوت کنید ؟یا با اولین نگاه نقص وایراد را به همه سیستم تعمیم می دهید؟

به تحقیق هر انسان منصفی دوست دارد خوب ببیندواز قبل آن عادلانه قضاوت کند.

مورچگان را حتما دیده ایدکه چگونه باری چند برابروزنشان حمل می کنندو پیوسته به زمین می اندازندودوباره برمیدارند.یا با تغییر جهت های نادرست‘’ . راه رفته را تکرار میکنند!زیاد کار می کنند ولی زیبا کار نمی کنند.بار گران برمی دارند اما بار گران بها بر نمیدارند،.دلیل آن به ریز بودن اندام مورچگان نیست .بلکه به شیوه ونوع نگاه آنان است.

مورچگان از پایین به بالا نگاه میکنند در نتیجه اشیاءخرد را بیش از  اندازه واقعی خود می بینند یعنی خرد را کلان می بینند وعلاوه برآن، چون از پایین  نگاه میکنند  همه چیز را باهم نمی بینند و پدیدها را جدا جدا می بینند نه باهم،.لذا نمی توانند بهترین راه حل را تشخیص دهند به ناچار با اتخاذ راه حل های گوناکون ولی نامناسب،.پیوسته تجربه ها را تکرار می کنند وکمتربه نتیجه مطلوب و مورد نظر دست پیدا میکنند یا اگر هم موفق شوند با زحمت بسیار و مشقت فراوان همراه است.


 لطفا برای مطالعه کل مطلب به ادامه مطلب بروید



موضوعات مرتبط: گشتی درشهرديدگاههاي مدير وبلاگ

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 27 بهمن 1390 ] [ 1:21 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد