براساس آخرین یافته محققان؛ بهترین زمان برای میوه خوردن!

 میوه از جمله موادی است که باید روزانه از آن مصرف کنیم اما گاهی اوقات زمان لازم برای صرف میوه نداریم و نمی توانیم به درستی از همه میوه ها استفاده کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، برای اینکه بتوانیم در طول روزمقدار کافی از میوجات استفاده کنیم باید به برخی از نکات توجه داشته باشیم در این جا برخی از زمان هایی را که محققان برای صرف میوه توصیه کرده اند را نام می بریم:
صبح زود:
برای اینکه بتوانید در طول روز تمام پنج میوه و سبزیجات لازم را مصرف کنید باید از همان ابتدای صبح شروع به خوردن کنید. شما می توانید در همان ابتدای صبح با اضافه کردن میوه ها به صبحانه از آن ها استفاده کنید. برای مثال می توانید مقداری سبزیجات به املت خود اضافه کنید و یا همراه صبحانه مقداری موز بخورید.




موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی

ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 فروردين 1391 ] [ 7:21 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

با خوردن عسل به جنگ باکتری ها بروید

در درمان سنتی عسل را برای ترمیم زخم ها و جراحت ها به کار می بردند، اما آخرین تحقیقات دانشمندان هلندی در آمستردام ثابت کرده عسل، قاتل هر نوع باکتری است. قدیمی ها هم آگاه یا ناآگاه از این خاصیت، عسل را روی زخم می گذاشتند و قند بالای آن، موجب کاهش رشد باکتری ها می شد. به دلیل خاصیت کشندگی عسل، مصرف به جا و به اندازه این ماده خوراکی برای سلامت مفید است. دلیل این ویژگی عسل هم وجود نوعی ترکیب در سیستم ایمنی زنبورها به نام دفنریل است.

 

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 1:11 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حتی "قوطی" نوشابه دیابت می آورد

 حتی "قوطی" نوشابه دیابت می آورد


 

پس از اختلاف نظرهای فراوان، بالاخره یک مطالعه قدرتمند جدید نشان داده که بالا بودن سطح ادراری بیس فنول A با افزایش خطر دیابت همراه است. این مطالعه با پیگیری 4000 آمریکایی

بین سال های 8-2003 حاکی از آن بوده که سطوح ادراری بالاتر از 2.4 نانو گرم در میلی لیتر این ماده با شانس 13 درصدی ابتلا به دیابت (در مقایسه با شانس 8 درصدی برای سطوح پایین تر از 1.1 نانو گرم در میلی لیتر) همراهی دارد. بیس فنول A معروف به BPA ماده ای شیمیایی است که در ساخت ظروف و محفظه های پلاستیکی محکم و معروف تر از همه، در آستر داخلی قوطی های فلزی نوشابه به کار می رود. بر اساس مطالعات حیوانی، BPA می تواند باعث ایجاد بعضی سرطان ها، بیماری قلبی و اختلالات تکامل مغزی در بچه های حیوانات شود. یک مطالعه قدیمی تر در آمریکا نشان داده که این ماده در خون 95% مردم این کشور قابل شناسایی است.



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 11:42 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

درمان سریع سرماخوردگی با طب سنتی( دکتر روازاده )

 

http://dl.funmehr.com/aks4/8.jpg

 

یکی از بیماری هایی که بسیاری از ما در فصل سرما بیش از سایر فصول، دچار آن می شویم، سرماخوردگی یا زکام می باشد. سرماخوردگی غلبه سردی و بلغم به مغز می باشد؛ یعنی زکام در مغز سر، که طب سنتی برای درمان سریع و جلوگیری از پیشرفت و عفونت های حاصله از آن توصیه های ارزنده ای دارد که در ذیل به مواردی از آن اشاره می گردد.
البته پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه نیز حایز اهمیت می باشد که در قسمت توصیه های بهداشتی برای فصل سرما به آن اشاره شده است.

۱- برای شروع زکام کمپرس گرم روی سر بوسیله پارچه ای گرم و نمک داغ به طوری که بیمار گرمی آن را در مغز سر  احساس کند، مفید است.
برای این کار مقداری نمک دریا را در ظرفی ریخته و گرم نمایید. در حین داغ شدن نمک، می توانید برای جلوگیری از سوختن آن، مرتب آن را هم بزنید.
یکی از خصوصیات نمک آن است که گرما را به مدت طولانی در خود نگه می دارد.
پس از داغ شدن نمک، آن را سریعاً داخل یک پارچه یا کیسه ریخته و بر روی سر قرار دهید. با این کار شاید بیماری و نزله رفع شود و به سینه نریزد. یعنی به سرفه های خلط دار منجر نگردد و باعث عفونت سینه نشود.
۲- گیاه سحا یا مقداری سیاه دانه را نزدیک بینی قرار داده و آن را ببوید، تا نزله (زکام) از بینی خارج و به سینه نریزد.
۳- نباید به صورت طاقباز خوابید، بلکه باید خواب را کم کرده و نشسته خوابید و در شب نیز دو سه بار از خواب بیدار شد. بدین طریق مانع از ورود خلط و عفونت به داخل سینه در موقع خواب می شود؛ چرا که ورود ترشحات پشت حلق به مجاری تنفسی و ریه، باعث پونومونی (ذات الریه) می گردد، این ترشحات باید از طریق مجاری بینی دفع شوند و یا این که از طریق مری وارد معده شده و از بدن دفع گردند.
۴- در موقع بیداری بایستی اگر احساس خارش و ناراحتی کند، اخلاط خود را بیرون داده تا به سینه فرو نرود و خروج آن از راه بینی در ابتدا، کار آسانی است و اگر به طریقی که در بند (۲) ذکر شد، انجام شود بسیار مفید است، مخصوصاً برای آنهایی که سینه تنگ (بیماری آسم) و ریه های ضعیف دارند، چون ممکن است نزله به سل تبدیل شود.
۵-  مواد غذایی ترش و شور و همچنین سرد و تر (بلغم زاها) را نخورید.
۶- مربای بنفشه را در صبح میل نمایید و بعد ماء الشعیر هم روی آن بخورید.
۷- غذا باید شوربا (سوپ) باشد که در آن کدو، تره، روغن بادام و آرد جو استفاده شده باشد و در صورتی که بیمار تب دارد بدون گوشت باشد. همچنین خوردن نیم رو (تهیه شده با تخم مرغ رسمی و روغن سالم) نیز توصیه می شود.
۸ – پس از پایان زکام، حمام کردن گرم و بخور دادن با بخار دم کرده بابونه، پونه، مرزنجوش و بومادران مفید است و باعث جلوگیری از آبریزش بینی و ترمیم مجاری می گردد.  همچنین بخور دادن سندروس و کندور نیز توصیه می گردد.
ضمناً نباید از آبریزش بینی جلوگیری کرد مگر در اواخر بیماری وقتی که مطمئن شدیم، به سینه نریخته و آب بینی زیاد است.

تذکر:
- خوردن آنتی هیستامین جهت بند آمدن زکام و آبریزش بینی به هیچ وجه توصیه نمی شود. جلوگیری از آبریزش بینی در ابتدای سرماخوردگی، باعث ریختن آن داخل سینه و عفونت سینه می شود. خوردن قرص ها نیز باعث سرکوب شدن علایم سرماخوردگی می شود، ولی برخورد صحیح آن است که با انجام موارد فوق الذکر ظرف یکی دو روز اخلاط و بیماری از بدن دفع گردد.



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 11:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خنديدن مثل ورزش كردن است

براساس يافته هاي يک پژوهش جديد، واکنش بدن افرادي که زياد و به طور مکرر مي خندند، مانند واكنشي است که در بدن افراد ورزشکار رخ مي دهد.

دکتر لي برک با ارايه نتايج تحقيقات خود درهمايش بيولوژي تجربي در کاليفرنيا اعلام کرد تماشاي طنز و فيلم کمدي براي سلامتي مفيد است.

دكتر برک، کارشناس مراقبت هاي پيشگيرانه و پژوهشگر ايمني شناسي روانشناسي عصبي دانشگاه لوما ليندا سال هاي طولاني در مورد تاثير خنده بر فيزيولوژي بدن انسان تحقيق کرده است.

اثرات خنده و تاثير اندوه بر هورمون هاي مهم چهارده داوطلب سالم شرکت کننده در اين تحقيق مورد ارزيابي قرار گرفته است.

در طي اين تحقيق سه هفته اي، هر شرکت کننده بنا به انتخاب خود، يا بيست دقيقه از فيلم « نجات سرباز رايان » را نگاه کرد و يا يک کليپ ويدئويي بيست دقيقه اي خنده دار و طنز را تماشا کرده بودند و داوطلبان، پس از گذشت يک هفته، اين روند را معکوس کردند.

در اين دوره، بلافاصله قبل و پس از تماشاي اين فيلم ها، از داوطلبان آزمايش فشار و نمونه خون گرفته شد.

اين پژوهشگر دريافته است که افرادي حداقل روزي بيست يا سي دقيقه  و به طور کلي به کرات مي خندند، از بعضي از مزايايي برخوردار مي شوند که که افراد ورزشکار بهره مي برند.

لي برک خاطرنشان کرده است : « شما مي توانيد روي کاناپه بنشينيد، کمدي تماشا کنيد و بخنديد و همزمان از مزايايي شبيه به فعاليت جسمي و ورزش بهرمند شويد. فشار خون و سطوح پائين تر ليپوپروتئين و بهتر شدن خلق و خو از جمله اين مزايا هستند

دكتر برک گفته است ما دريافتيم که سطوح کورتيزول و اپينفرين که هورمون هاي غم  و اندوه موجود در خون هستند، درشرکت کنندگاني که فيلم خنده دار تماشا کرده بودند، کاهش يافته بود و تاثير عمده اي بر افرادي که فيلم غمگين و ناراحت کننده ديده بودند، مشاهده نشد.

 

 

 

 




موضوعات مرتبط: تندرستی
[ یک شنبه 28 اسفند 1390 ] [ 6:11 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

به جای قند از خرما استفاده کنید

استفاده از قند به هنگام مصرف چای و یا استفاده قند در پخت شیرینی جات موضوعی است که باید جاي خود را به استفاده از محصولاتی مانند خرما و فراورده های آن بدهد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر منصور شهرکی، عضو هیئت علمی دانشگاه زاهدان معتقد است خرما یکی از میوه های مقوی است که دارای مواد معدنی فراوانی است و کالری این میوه از قند کمتر است و استفاده از آن به دلیل داشتن فیبر، برای دستگاه گوارش مفید است بنا براین به هنگام مصرف چای، شیر یا هر نوشیدنی که احتیاج به قند دارد استفاده از خرما توصیه می شود .دکتر منصور شهرکی متخصص تغذیه گفت: خرما همچنین حاوی ویتامین های C,A,B و موادی مانند فسفر، کلسیم ومنگنز است .



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 8:29 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اگر دچار ضعف حافظه شدیم چه میوه ای باید بخوریم

خوردن انواع توت به عنوان بخشی از غذای روزانه ممکن است حافظه شما را قوی تر کند، این نتیجه‌گیری یک مرور از تحقیقاتی است که تاکنون صورت گرفته است.
سینانیوز به نقل از وب ام دی، این مرور نشان می دهد مستندهای قوی وجود دارد که خوردن توت عملکرد مغز را تقویت نموده و ممکن است از کاستی های حافظه ناشی از سالمندی و اختلالات روانی پیشگیری نماید.
مارشال میلر، پژوهشگر مرکز تحقیق تغذیه سالمندان و بیماران روانی و همکارانش از وزارت کشاورزی آمریکا، در مجله علمی شیمی کشاورزی و غذایی نوشت: توت‌ ها علاوه بر تاثیرات آتی اکسیدانی، به طور موثر نیز عملکرد مغز را بهبود می بخشد.
پژوهشگران می گویند: مطالعه های آزمایشگاهی و حیوانی چنین القا می کند که خوردن توت ها تاثیرهای سودمندی بر مسیرهای علامت دهی مغز، که با متورم شدن و مرگ سلول ارتباط دارد، می گذارد. تاثیر خالص این بهینه سازی ها در عملکرد مغز ممکن است اختلال های مغزی مرتبط با سالمندی، مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را که معمولا در بیماران مبتلا به افسردگی بروز می کند را متوقف سازد.
این پژوهشگران مطالعه های اخیر درباره تاثیر انواع توت بر علامت (سیگنال) دهی یا ارتباط ها و رفتار درونی مغز را مرور نمودند.
این مرور نشان داد که مطالعه های سلولی، حیوانی و انسانی تایید می کند که توت ها، مانند زغال اخته ، توت سیاه (شاه توت)، و توت فرنگی از چند راه برای مغز مفید است.
اول، خاصیت انتی اکسیدانی قوی محتوای توت ها به محافظت از سلول های مغزی در برابر آسیب های اتم های آزاد کمک می کند، این اتم ها در فرایند "اکسیدان شدن" در بدن رها می شود.
دوم، انواع توتها باعث تغییر مسیر نورونها و ارتباط بیشتر آنها با یکدیگر می شوند. ابن عمل از التهاب سلولهای مغزی جلوگیری می کند.
علاوه بر این بر اساس مطالعات گذشته مشخص شده بود که انواع توتها و زغال اخته عملکرد مغز افراد مسن دچار اختلال روانی را بسیار بهبود می‌بخشد



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ سه شنبه 23 اسفند 1390 ] [ 5:47 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

رفع درد و خستگي با بادكش! از بادكش درماني بيشتر بدانيم؛ درماني با گوي‌هاي شيشه‌اي

اين تكنيك شما را از شر بسياري از دردها راحت مي‌كند
 
 
 



برترین ها:  بادكش‌درماني يكي از تكنيك‌هاي موثر در شيوه‌هاي طبيعي درماني مانند طب سنتي كشورهاي هند، چين و ايران است كه درمانگران اين مكاتب از آن براي درمان و تسكين بسياري از دردها و بيماري‌ها استفاده مي‌كنند. اين شيوه كه با مكانيسم‌هاي مختلفي توسط درمانگران روي بدن انجام مي‌شود يكي از پركاربردترين تكنيك‌هاي درماني است كه در زندگي روزمره مردم نيز نقش بزرگي دارد. امروزه تكنيك‌هاي ساده‌تر و آسان‌تر آن توسط درمانگران به مردم آموزش داده مي‌شود تا آن‌ها از اين تكنيك‌ها به‌طور روزمره براي از بين بردن دردها، اسپاسم‌ها، گرفتگي‌ها و خستگي‌هاي ناشي از يك روز كاري استفاده كنند.
لطفا به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: تندرستی

ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 اسفند 1390 ] [ 1:59 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نقش ویتامینها در سلامت عمومی بدن

 

نقش ویتامینها در سلامت عمومی بدن


 

 

ویتامین‌ها و موادمعدنی موادی هستند که در موادغذایی که می‌خوریم یافت می‌شوند. بدن شما برای اینکه درست کار کند و بتوانید آنطور که باید رشد کرده و بزرگ شوید، به آنها نیاز دارد. هر کدام از ویتامین‌ها یک نقش خاص در بدن ما دارند. مثلاً:

• ویتامین D در شیر به محکم شدن استخوان‌هایتان کمک می‌کند.
• ویتامین A در هویج به قوی شدن چشم‌هایتان کمک می‌کند.
• ویتامین C در پرتقال که اگر بدنتان زخم شود به زودتر خوب شدن آن کمک می‌کند.
• ویتامین‌های B در سبزیجات برگدار که به تولید پروتئین و انرژی در بدن کمک می‌کنند.

 برای خواندن مطلب لطفا به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: تندرستی

ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 اسفند 1390 ] [ 1:49 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چی بخوریم که حالمان خوش باشد ؟

 موز، زردآلو، کشمش، ماست، عسل، فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم، انجیر، ریحان و … از مواد غذایی‌ای هستند که کمک می‌کنند تا حال خوشی داشته باشید.

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند.

از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن بر عهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

موز

 

اگر حسابی اعصابتان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی که دیدید دکمه‌های لباستان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط ۱۰۵ کالری و فقط ۱۴ گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد.

در ضمن همین موز ۳۰ درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.               لطفا به ادامه مطلب بروید



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها

ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 اسفند 1390 ] [ 3:21 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 8 صفحه بعد