در فصل سرما پس از حمام دست و پا را با آب سرد بشویید!

 قبل از بیرون آمدن از حمام دست ها و پاها را با آب سرد بشویید

با فرا رسیدن فصل سرما احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از آن بیشتر می شود و پوست به عنوان محافظ بدن نقش مهمی در این رابطه ایفا می کند. در گرمای حمام منافذ پوست باز می شوند و با بیرون آمدن از حمام در این وضعیت سرمای خارجی می تواند وارد بدن شود.
اما با سرد کردن دست ها و پاها قبل از بیرون آمدن از حمام، دستوری به بدن ارسال می شود که منافذ پوست را ببندد. دست ها و پا ها بدن کوچک ما هستند در دور ترین نقاط، بنابر این سرد کردن آنها بی آنکه به بدن صدمه بزند فرمان را به کل سیستم ارسال می کند.
این روش خصوصا در مورد افراد زیر بسیار موثر است:
خرد سالان، سالمندان، افرادی که بنیه ضعیفی دارند، افرادی که احساس سرمای مداوم دارند


راستی یادم اومد قدیما که ما به حمام عمومی میرفتیم بین حمام سرد و گرم یک حوضچه اب سرد بود که هروقت از حمام گرم خارج میشدیم بایدپاها مونو میزدیم داخل اون و این اجباری بود حالا میفهمیم چرا


 



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ دو شنبه 27 آذر 1391 ] [ 1:3 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بهترین كاهنده چربی خون

 دكتر محمد صالحی افزود: بین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه كرده‌اند. سیر علاوه بر كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضدمیكربی و ویروسی دارد و فشارخون و قند خون را كاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌كند.
 
وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌كند. اثر سیر ترشی نیز مانند سیر تازه است. میوه زیتون و روغن آن هم كلسترول را كاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است كه روغن زیتون چربی خون را كاهش می‌دهد.
 
استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی دیگر كاهش‌دهنده فشار خون، كلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی، آب انار و آبغوره می‌شود این نوشیدنی‌ها می‌تواند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شود.
 
وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی است كه مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و كلسترول خون را كاهش می‌دهد. همچنین كدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی است كه به كاهش تری‌گلیسرید و كلسترول خون كمك می‌كند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 8:14 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تغذیه مناسب برای سلامتی کلیه ها


طبق اطلاعات خانه سلامت ملی کلیه و انجمن بیماری ها ی کلیوی، کلیه ها مواد زاید تجمع یافته در خون را دفع می کنند، میزان مایعات و موادمعدنی بدن را تنظیم می کنند، فشارخون را متعادل می نمایند، میزان کلسیم بدن را متعادل نگه می دارند و محرک تولید گلبول های قرمز هستند. یک رژِم غذایی سالم شامل میوه ها، سبزیجات، ماهی، سیر، غلات و ... می تواند سلامت کلیه های شما را بالا برده و عملکرد مطلوب آنها را حفظ نماید.

میوه ها و سبزیجات:

اگر میخواهید سلامتی کلیه های خود را بالا ببرید سعی کنید میزان میوه و سبزی را که مصرف می کنید افزایش دهید. اکثر میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و موادمعدنی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، شما را از آسیب های کلیوی ناشی از عفونت ها، سموم ها، ویروس ها و بیماری ها محافظت کنند، از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند و از التهاب کلیه ها ممانعت بعمل آورند. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان شامل تمشک، فلفل دلمه ای، گریپ فورت، اسفناج، کلم برگ، توت فرنگی، پرتقال و گوجه فرنگی است.

اگر کلیه های شما آسیب دیده است یا بیماری کلیوی دارید، میزان پتاسیم بدن خود را برای اطمینان از اینکه در سطح مطلوب  سالم تر قراردارد کنترل نمایید.

آب :

حفظ آب بدن برای سلامت کلیه ها ضروری است. براب حفظ آب بدن لازم است هر روز میزان آب کافی بنوشید تا تقریبا 1400 میلی لیتر ادرار بی رنگ یا زردکم رنگ تولید گردد. از جمله مایعات و نیز غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی آی هستند می توان به چای، سوپ ها، سیب، انگور، کاهو، کرفس و گوجه فرنگی اشاره نمود.

ماهی روغنی:

خوردن 100 گرم ماهی روغنی پخته یا کباب شده دوبار در هفته می تواند به سلامت کلیه ها کمک کند. ماهی های روغنی مثل ساردین، ماهی تون، سالمون و ... سرشار از اسیدهای چرب امگا3 می باشند. اسیدهای چرب امگا3 اسیدهای چرب غیر اشباعی هستند که می توانند عملکرد کلیه ها را بهبود ببخشند و میزان التهاب را در بدن کاهش دهند. اگر ماهی دوست ندارید سعی کنید به غذای روزانه خود روغن کانولا، گردو و یا سویا اضافه کنید زیرا آنها هم حاوی مقادیر مناسب اسیدهای چرب امگا3 هستند.

غلات کامل:

عملکرد سالم کلیه ها را با مصرف یک وعده جو (پرک) در صبح حفظ کنید. غلات کامل مثل جودوسر و برنج قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گندم کامل می تواند به تصفیه کردن کلیه ها از سموم کمک کند و خطر سنگ های کلیوی را کاهش دهد.

پروتئین :

اگر میخواهید سلامت کلیه های خود را افزایش دهید سعی کنید به وعده غذایی روزانه خود مقدار محدودی پروتئین گوشت اضافه کنید. پروتئین کمک می کند که بدن شما عضله سازی کند، بافت ها را ترمیم نماید و به مقابله با عفونت ها برود. همچنین طبق گزارش بنیاد ملی کلیه، پروتئین میزان مواد زاید خون را کاهش داده و عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد. غذاهای پروتئینی که برای سلامت کلیه ها مفید هستند شلما سفیده تخم مرغ، ماهی، مرغ بدون استخوان و بدون پوست، مقدار مناسبی از گوشت قرمز و فرآورده های لبنی کم چرب، پنیر کم چرب، حبوبات، پنیرسویا، سبزیجات و غلات است. اگر بیماری کلیوی دارید با یک متخصص تغذیه برای مشورت در مورد میزان پروتئین مناسب و مورد نیاز بدن خود تماس بگیرید.

سیر:

افزودن سیر به وعده غذایی می تواند برای کلیه ها مفید واقع شود. سیر خواص ضد التهابی دارد که می تواند به کلیه های ملتهب یا تحریک شده شما آرامش بخشد. اگر از عفونت های راجعه کلیه رنج می برید، مصرف این گیاه مفید خواهد بود، چون مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی در بدن شما عمل می کند.

 

ویتامین های مفید برای بهبود عملکرد کلیه :

ویتامین ها برای حفظ عملکرد کلیه ها در یک سطح مطلوب لازم هستند. کلیه ها سطح مایعات و میزان فشارخون را تنظیم می کنند، تولید گلبول های قرمز در بدن را در کنترل دارند، میزان کلسیم و موادمعدنی بدن را تنظیم می کنند و مواد زاید از طریق ادرار را دفع می نمایند. زمانی که کلیه ها قادر به تصفیه کردن کامل مواد زاید از بدن نیستند سومو در خون تشکیل می شوند که منجر به آسیب کلیه یا نقص کلیوی خواهد شد. فشار خون بالا، سنگ کلیه، التهاب کلیوی، عونت های دستگاه ادراری بر عملکرد کلیه تاثیر می گذارند. انواع ویتامین ها می توانند سلامتی کلیه های شما را بازیابند و عملکرد آنها را بهبود بخشند.

ویتامین B12  :

ویتامیم ب12(کوبالامین) یک ویتامین محلول در آب است که به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند. در تشکیل مغز استخوان سالم موثر است و از آنمی جلوگیری می کند. آنمی از علامت های شایع آسیب کلیوی و مرحله پایانی بیماری کلیه است. افراد بالغ باید روزانه 4/2 میکروگرم ویتامین ب12 را برای بهبود عملکرد کلیه های خود دریافت دارند. غذاهای غنی از ویتامین ب12 شامل جگر گاو، تخم مرغ، اردک، ماهی روغنی، گوشت گوساله، بوقلمون، گوشت بره، پنیر و شیر است.

ویتامین D  :

ویتامینD   نوعی ویتامین محلول در چربی استکه عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد، مواد زاید و سموم را از کلیه ها دفع می کند. آسیب های کلیوی را ترمیم می نماید، خطر ابتلا به مراحل پایانی بیماری کلیوی را کاهش می دهد و به جذب کلسیم غذاها کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند مقادیر کم این ویتامین موجب تشکیل سنگ های کلیوی شده و به کلیه آسیب می رساند. توصیه می شود افراد بالغ روزانه 15 میکروگرم ویتامینD   را برای افزایش عملکرد کلیه ها دریافت دارند. غذاهای غنی ویتامین D   عبارتند از: تخم مرغ، غلات غنی شده، ماست غنی شده، آب پرتقال غنی شده، شیر، ماهی و جگر گوساله.

ویتامینC  :

ویتامینC   یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از کلیه ها در برابر آسیب محافظت می نماید. ویتامینC   آسیب کلیوی را نیز ترمیم می کند، عملکرد کلیه را بهبود می بخشد، میزان پروتئین موجود در ادرار را که یک علامت شایع آسیب کلیوی است کاهش می دهد، فرآیند درمان را تسریع می کند و به بدن کمک می کند آهن را که نوعی ماده معدنی در تشکیل گلبول های خون و لازمه کلیه برای جابجایی خون، اکسیژن و موادغذایی است جذب کند. افراد بالغ باید روزانه حداقل1000 میلی گرم ویتامین C   را برای بهبود وضع کلیه هایشان دریافت کنند. غذاهای غنی از ویتامینC   عبارتند از توت فرنگی، گوجه فرنگی، تمشک، گیلاس، فلفل سبز شیرین، پرتقال و اسفناج.

ویتامینE  :

ویتامینE   یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از کلیه ها در برابر رادیکال های آزاد زیان آور که باعث اختلال عملکرد صحیح کلیه می شوند، محافظت می کند. ویتامینE  التهاب کلیه را کاهش می دهد، فشار اکسیداتیو بدن را از بین می برد، آسیب های بافتی ناشی از عفونت های کلیوی، بیماری های کلیوی و سموم را ترمیم می کند و خطر بسته شدن عروق کلیوی را که در اثر تجمع پلاک اتفاق می افتد کاهش می دهد. بالغین باید در روز 15 میلی گرم ویتامینE را برای افزایش عملکرد کلیه ها دریافت کنند. غذاهای سرشار از ویتامینE عبارتند از روغن ذرت، بادام و جوانه گندم.


 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ یک شنبه 21 آبان 1391 ] [ 5:19 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چاره آنفلوانزا وسرماخوردگی درآشپزخانه شما است

 

http://salijoon.ws/mail/890903/1261329355.jpg
 

پزشکان می‌گویند: آشپزخانه شما منبعی شگفت‌انگیز از مواد درمان کننده و شفابخش برای بهبود علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا است که به شما کمک می‌کنند، سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

 

اکنون که فصل پاییز فرا رسیده با کاهش دمای هوا، وزش باد و آغاز بارندگی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش پیدا می‌کند. هرچند برای هیچ یک از این دو بیماری ویروسی درمان مشخصی وجود ندارد اما بی‌تردید در آشپزخانه شما مواد خوراکی بسیاری یافت می‌شوند که می‌توانند به بهبود علائم بیماری و درمان سریع‌تر آن کمک کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی‌ای فارما پدیا، در این مقاله پزشکی فهرست برخی از این مواد خوراکی مفید و موثر در بهبود علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی ارائه شده که به قرار زیر است:

 

1- شربت آب‌لیمو که دارویی شگفت انگیز برای درمان گلو درد، پاک‌سازی خون و همچنین نرم کردن بافت‌های مخاطی است.‌

 

2-‌ سوپ مرغ که از قرن بیستم تاکنون به عنوان یک خوردنی برای درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی شناخته شده و واقعاً تأثیرگذار است.

نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند

 

3- خردل که موجب کاهش تب، از بین رفتن مواد سمی و کمک به بهبود غشاء مخاطی در ریه‌ها می‌شود.

 

4- زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است.

 

5- سیر که یک گیاه فوق‌العاده مفید هم به لحاظ پیشگیری و هم به جهت درمان علایم آنفلوانزا و سرماخوردگی به شمار می‌آید. سیر خام خاصیت ضدقارچی و ضد باکتریایی و همچنین دارای خواص ضدویروسی فوق‌العاده‌ای است. متخصصان انگلیسی نیز در چندین آزمایش دریافته‌اند که سیر می‌تواند سرعت درمان آنفلوانزا را افزایش دهد.
چای نعنا

 

6- نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند.

 

7- روغن کرچک که اگر به شکل موضعی مصرف شده و روی قفسه سینه مالیده شود به باز شدن مجاری هوایی و بهبود گردش خون در ریه‌ها کمک می‌کند. برای این منظور قفسه سینه را با روغن کرچک ماساژ دهید. سپس با یک تکه پارچه وال و نازک، روی سینه را بپوشانید و با یک بطری حاوی آب داغ روی سینه را گرم نگه دارید.

 

8- پرتقال و مرکبات که به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بیماری را کاهش می‌دهند.

 

9- ماست که مشکلات روده‌ای ناشی از آنفلوانزا را تسکین می‌دهد.

 

10- عسل که خواص شفابخش فوق‌العاده‌ای دارد و برای درمان سرفه و افزایش توان سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. مصرف آن به همراه آب لیموی تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصیه می‌شود.

زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است

 

11- نمک و محلول آب نمک که می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک به پاک شدن سینوس‌ها و جلوگیری و یا درمان احتقان بینی کمک می‌کند. تمیز کردن مجاری بینی نیز سرعت بهبود عفونت‌های سینوسی را افزایش می‌دهد.

 

12- آب درمانی که روشی مفید برای افزایش گردش خون است و حمام آب داغ نیز در پایین آوردن تب موثر است.

 

13- مریم گلی نیز به عنوان یک دهان‌شویه مناسب می‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.

 

14- بابونه که به عنوان یک روش درمانی سنتی، مصارف پزشکی بسیاری دارد و از جمله این موارد، کمک به درمان علائم سرماخوردگی است.


 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ چهار شنبه 26 مهر 1391 ] [ 1:12 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

دلیل ازبین رفتن شادابی چهره

از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمود برادرم حضرت عیسی (ع) وارد شهری شد دید مرد و زنی با یکدیگر
نزاع می کنند عیسی (ع) پرسید : چرا دعوا می کنید ؟ مرد گفت : ای پیغمبر خدا این زن من است و بسیار زن 

خوبی است ولی من او را دوست ندارم و می خواهم از او جدا شوم . عیسی (ع) فرمود چرا می خواهی از او 

جدا شوی و چرا او را دوست نمیداری ؟ مرد گفت صورت او کهنه شده و طراوتی ندارد بی آنکه پیر شده باشد .
حضرت عیسی (ع) به آن زن فرمود : دوست داری طراوت و تازگی صورت تو بر گردد ؟ عرض کرد بلی فرمود :
وقتی چیزی می خوری کمتر از قدر سیری بخور چون هنگامیکه غذا در سینه ( معده) زیاد شود می جوشد و روح 

را کهنه می کند و تازگی آن را از بین می برد . 
آن زن به دستور حضرت عیسی عمل کرد پس از آن شادابی چهره اش برگشت و محبوب شوهر خود گردید . 



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگانتندرستی
[ سه شنبه 25 مهر 1391 ] [ 11:34 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

عکسی تکان دهنده و عبرت اموز از پارا المپیک

 

چند بار خداوند بزرگ را به خاطر نعمت سلامتی وتندرستی شکر کرد ه ایم؟؟؟؟؟



موضوعات مرتبط: عکسعکس های برگزیدهتندرستی
[ دو شنبه 20 شهريور 1391 ] [ 1:41 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نکاتی درباره مصرف سیر

 

نکاتی درباره مصرف سیر

سیر دارای خواص بسیار مفیدی بوده و بهتر است در این مورد به چند توصیه توجه کنید.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سیر از گروه خانواده پیازها بوده و خواص سیر به خاطر ترکیبات گوگردی آن است که سر دسته آن آلیسین است.

وی تصریح کرد: آلیسین دارای خواص ضد عفونی‌کنندگی در دستگاه گوارش داشته و همچنین باعث می‌شود که سیر خاصیت پایین آورنده چربی خون داشته باشد و همچنین سیر خاصیت ضد‌سرطانی دارد.

این متخصص تغذیه به افرادی که سیر خام را درسته قورت می‌دهند تذکر داد: کار آنها درست نیست زیرا در بدن اثری ندارد و باید آنها سیر را خرد کرده و سپس مصرف کنند تا ترکیبات آن در بدن آزاد شده و اثر داشته باشد.

کیمیاگر خاطر نشان کرد: چون سیر بوی بد ایجاد می‌کند بهتر است افراد پس از مصرف آن به اندازه نوک انگشت یا نوک قاشق چای‌خوری، چای خشک بجوند که تا حدودی سبب برطرف شدن بوی بد سیر می‌شود.

وی گفت: افراد سیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند و می‌توانند حتی دو تا سه بار در هفته مصرف از این سبزی پرخاصیت مصرف کنند.

کیمیاگر متذکر شد: البته بدن برخی افراد نسبت به مصرف سیر تحمل پذیر نبوده و می‌تواند عوارضی ایجاد کند و همچنین می‌تواند برای خانم‌های شیرده، طعم شیر را عوض کند در این صورت با پزشک خود مشورت کنند.

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 13 شهريور 1391 ] [ 6:41 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

سموم بدن خود را به راحتی ازبین ببرید

 

سموم بدن خود را به راحتی ازبین ببرید

بهتر است بدن خود را با این شش ماده غذایی سم‌‌زدایی كنيد و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید. اگر می‌‌خواهید وزنتان را کاهش دهید و یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می‌خواهید رنگ چهره‌تان شاداب‌تر شود و یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این مواد سم‌زدایی کنيد:

لیمو:

لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آن که سرشار از آنتی ‌اکسیدان ویتامین C است و بر پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماریهای ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آن که اثر قلیایی بر روی بدن دارد؛ به این معنا که به تعادل PH بدن کمک مي‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کنيد تا بدنتان سم‌‌زدایی و شسته شود.

زنجبیل

اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌ تنها حالت تهوع را برطرف بلکه به عمل گوارش کمک مي‌كند و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد.

سیر

مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم‌‌زدایی بدن نیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی‌ بیوتیک است و همچنین ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین دارد که موجب تقویت و افزایش سلول‌های سفید خون می‌‌شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می‌کند.

بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می‌توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره‌‌مند شوید.

لبو

لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است. محققان در تحقیقات اخیر خود این ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق‌العاده عالی برشمرده‌اند. لبو نه تنها برای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه در سم‌‌زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چای سبز

کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آن جایی برای چای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق‌العاده‌ترین مایعات به شمار می‌رود.

این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی ‌اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کبد چرب محافظت کند.

انواع میوه تازه

میوه‌‌هاي تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی ‌اکسیدان و فیبر و همچنین کم‌کالری هستند و دارا بودن این خواص آنها را به مواد غذایی مهمی برای سم‌زدایی بدن تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید چشمهایتان براق‌تر و پوست‌تان شفافتر و موهایتان درخشان‌تر شوند، هم‌چنين سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزی را به مقدار زیاد مصرف کنید




موضوعات مرتبط: تندرستی
[ سه شنبه 17 مرداد 1391 ] [ 2:11 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

با ۱۰ ماده غذایی برای تقویت هوش آشنا شوید

 

بهتر است از غذاهایی که ارزش غذایی ندارند پرهیز شود. غذاهایی که تنها باعث چاقی می شوند نه تنها حافظه را تقویت نمی کنند، بلکه کلسترول خون را نیز افزایش می دهند.

۱۰ ماده غذایی وجود دارد که می تواند برای تقویت هوش شما و فرزندانتان بسیار مفید باشد.

اسفناج:

اسفناج به دلیل برخورداری از بافت های گیاهی از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد زنانی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگر استفاده می کنند، پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند. اسفناج به دلیل آنزیم های موجود در برگ هایش، سیناپس بین سلول ها را تسهیل می بخشد و هوش را تقویت می کند. اسفناج از ماده دارویی به نام فولیک اسید برخوردار است که در جهت تقویت حافظه موثر است. اسفناج همچنین برای مبتلایان به عارضه قلبی بسیار مفید است. اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز است.

قهوه:

قهوه از موادی مانند آنتی اکسیدان ها، آمینواسید، ویتامین و مینرال برخوردار است؛ بویژه اگر دانه های قهوه را دم کنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید است. کافئین قهوه در جهت تقویت حافظه مفید است. قهوه همچنین ضد آلزایمر است و با مصرف مداوم آن دچار آلزایمر نخواهید شد.

غلات:

غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس از روغن بسیار مفیدی برخوردارند که در جهت تقویت حافظه لازم است.

میوه و سبزیجات:

میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی هستند. میوه و سبزیجات بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

تخم مرغ:

تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه است؛ بویژه اینکه مادران باردار هنگام بارداری و زمانی که جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.



موضوعات مرتبط: تندرستی

ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 مرداد 1391 ] [ 1:41 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

۴ زمانی که باید حتما آب بنوشید!

   خبرآنلاین: با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید. 

دو لیوان آب: بعد از بیداری -- کمک می‌کند به فعال کردن ارگان‌های داخلی

یک لیوان آب: ۳۰ دقیقه قبل از غذا -- هضم راحت غذا

یک لیوان آب: قبل از گرفتن حمام -- کمک می‌کند به کاهش فشار خون

یک لیوان آب: قبل از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ یک شنبه 1 مرداد 1391 ] [ 5:2 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بهترین مواد غذایی برای رفع عطش در ماه رمضان

هم‌زمانی ماه مبارک رمضان امسال با فصل گرما موجب شده است روزه‌داران آب زیادی از بدن خود را از دست بدهند.

از دست رفتن آب زیاد بدن موجب می‌شود روزه‌داران در معرض خطر هیدراسیون قرار گیرند که برای پیشگیری از این مساله، رعایت نکات تغذیه‌ای ضروری است.

کارشناسان تغذیه می‌گویند: مصرف زیاد آب در بین غذای سحر، به امید جلوگیری از تشنگی در طول روز، اشتباه است زیرا باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم می‌شود.

روزه‌داران باید در ماه مبارک رمضان سدی در بدن خود بسازند که بتوانند آب و مواد غذایی را که در سحر مصرف شده است، به صورت یکنواخت و دائم در طول روز به قسمت‌های مختلف بدن برسانند.

به گفته متخصصان تغذیه، این امر تنها با مصرف مواد غذایی پرفیبر شامل سبزی‌جات و میوه‌ها، امکان پذیر است.

روزه‌داران باید به اندازه کافی چای کم رنگ، دوغ، شیر، آب میوه، میوه و سبزی مصرف کنند تا در طول روز دچار کم آبی نشوند.

مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشکل یبوست نیز می‌شود‌.

میوه‌ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آنها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می‌شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند‌.

یکی از مکانیسم‌های احساس گرسنگی، خالی بودن معده است و فیبرها سرعت حرکت مواد غذایی را کاهش می‌دهند و این مساله باعث می‌شود که مکانیسم احساس گرسنگی دیرتر فعال شود‌.

دکتر امیر مجلسی در این زمینه به ایرنا می‌گوید: مصرف سالاد کاهو به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان و نیز مصرف میوه در سحر برای کاهش احساس گرسنگی و تشنگی بسیار موثر است.

این پزشک با بیان اینکه هنگام افطار نباید از مواد غذایی پر‌حجم استفاده کرد، می‌افزاید: برنامه غذایی افطار باید حاوی مایعات و قندهای ساده و قابل جذب سریع مانند خرما باشد‌.

وی اضافه می‌کند: یکی از دلایل بروز سردرد و ضعف هنگام افطار، پایین بودن سطح قند خون است و بهترین توصیه برای جبران این کمبود، مصرف خرما با آب گرم یا شیر ولرم است‌.

مجلسی می‌افزاید: بهترین زمان برای تامین آب بدن در فاصله بین افطار و شام یا هنگام خواب است.



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ جمعه 30 تير 1391 ] [ 11:19 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چرا پياز بخوريم؟

به گفته يك كارشناس تغذيه، مصرف پياز علاوه بر نقش موثر در رشد و سلامت استخوان‌ها، مقابله با عفونت‌ها و سرطان‌ها، قند و كلسترول خون را نيز كاهش مي‌دهد.

يوسف نقيايي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب، افزود: پياز حاوي ويتامين c، كلسيم و فسفر به مقادير متوسط است كه مي‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آنها نقش موثري داشته باشد، پياز همچنين حاوي مقداري گوگرد است كه به كاهش عفونت‌ها كمك شاياني مي‌كند.

وي با تاكيد بر مصرف پياز در وعده‌هاي غذايي، اظهار كرد: ميزان انرژي در پياز پايين و حدود 38 كيلو كالري در 100 گرم است.

اين كارشناس تغذيه با اشاره به وجود ماده‌اي به نام گلوكزين در پياز تصريح كرد: اين ماده‌ خواصي شبيه انسولين دارد و مي‌تواند در افراد ديابتي كمك بسيار خوبي در كاهش گلوكز يا قندخون باشد، پياز همچنين كاهش دهنده كلسترول و چربي‌هاي خون است.

وي افزود: پياز همچنين حاوي آنتي اكسيدان‌هاي بسيار موثر و مفيد نظير مواد فنولي و پلي فنولي است كه خاصيت ضد ميكروبي، ضد ويروسي و ضد قارچي دارد و مي‌تواند كمك بسيار موثري براي سيستم ايمني بدن در از بين بردن مواد عفونت‌زا باشد.

اين كارشناس تغذيه در خاتمه خاطرنشان كرد: اين سبزي، همچنين حاوي مقدار كمي آنتي‌اكسيدان از نوع فلاونوئيد مانند آنچه در چاي سبز و سويا وجود دارد، است كه مي تواند از اين طريق خواص ضد سرطاني خود را اعمال نمايد.



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ جمعه 26 خرداد 1391 ] [ 3:4 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

افزایش خطر دیابت با یک شیوه غلط در تغذیه

 دانشمندان معتقدند سریع غذا خوردن، نه تنها باعث سوء هاضمه، بلکه منجر به دیابت نیز می‌شود.

 

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (10 may)، محققان می گویند افرادی که به سرعت غذا می‌خورند، دو  و نیم برابر بیشتر در معرض خطر دیابت می‌باشند.
دلیل این مطلب، می‌تواند این باشد که سریع غذا خوردن، باعث افزایش وزن می‌شود که همین امر از عوامل مهم ابتلا به بیماری دیابت است.


در این تحقیق، محققان 702 نفر را مورد تحقیق قرار دادند که شامل 234 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شد. تمام این افراد، پرسشنامه‌ای درباره رژیم غذائی خود، سبک زندگی، تمرین ورزشی و مصرف سیگار پر کردند.
 

نتایج تحقیق نشان داد افرادی که سریع غذا میل می‌کردند، خطر ابتلای آنها به دیابت نوع 2، دو برابر و نیم بیشتر بود.
محققان ادعا می‌کنند این روند و خطر ابتلا، حتی با در نظر گرفتن عواملی همچون سابقه خانوادگی این بیماری، سیگار کشیدن، چاقی و غیره وجود دارد.
 

محققان معتقدند اپیدمی دیابت نوع 2، روز به روز در سرتاسر جهان در حال گسترش می‌باشد و بر اثر تعامل عوامل محیطی و ژنتیکی به وجود می‌آید.
به گفته این پژوهشگران، تشخیص عوامل خطرزا، برای کاهش این بیماری، بسیار مهم می‌باشد.


به گزارش میل آنلاین، هر چند محققان علت اینکه چرا سریع خوردن باعث دیابت نوع 2 می‌شود را، بیان نکرده اند، ولی چاقی همواره به عنوان یکی از دلائل اصلی این بیماری بوده است.
مطالعات قبلی نشان می داد افرادی که سریع غذا می‌خورند، بیشتر از دیگران غذا می‌خورند و احتمال ابتلاء به چاقی مفرط در آنان بیشتر می‌باشد.
 

متخصصان معتقدند از آنجایی که در هنگام غذا خوردن سریع، سیستم گوارشی، فرصت چندانی ندارد که به مغز علائمی مبنی بر پر شدن معده ارسال کند، همین امر باعث چاقی می‌شود.
بیش از 3 میلیون انگلیسی، در حال حاضر دچار دیابت می‌باشند و در پنج سال آینده این بیماری به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت. 
 

 

 



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 ] [ 11:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

۹ کار مفید ، مهم و حیاتی کبد

 کار مفید ، مهم و حیاتی کبد
9 کار مفید ، مهم و حیاتی کبد

همه چیز در مورد کبد

من هرگز نمی دانستم کبد دقیقا چکار می کند. بسیار جالب است

حقایق جالب توجهی در مورد کبد از زبان خودش :

هی سلام.
من کبد شما هستم.
می خوام به شما بگم چقدر دوستتون دارم…. به ۹ روش

 1. من آهن، ویتامین ها و سایر مواد معدنی مورد نیاز شما را ذخیره می کنم.
بدون من شما نیرویی نخواهید داشت!

 2. من ماده تلخی که برای هضم غذا لازم دارید را تولید می کنم.
بدون من در کمترین زمان نابود می شوید

 3. مواد شیمیائی سمی که به خورد من می دهید، شامل الکل آبجو، شراب، داروها (چه آنها که تجویز شده اند و چه خود تجویز می کنید و می خرید) و مواد مخدر را سم زدائی می کنم.

بدون من عادات بد شما را می کشد.

 4. من قند (کربوهیدراتها، گلوکز و چربی) را مثل یک باتری در خودم ذخیره می کنم تا وقتی به آن نیاز دارید در اختیارتان بگذارم.
بدون من افت شدید قند شما را در حالت کما قرار خواهد داد.

 5. حتی قبل از اینکه بدنیا بیائید خونی که زندگی شما را به گردش در می آورد می سازم.
بدون من اصلا شما اینجا نبودید!

 



موضوعات مرتبط: تندرستی

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 ] [ 7:51 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خاصيت خرما را بشناسيد


جام جم نوشت:در آن كشورها معمولاً فقط از شيره آن در تهيه شيريني‌ها و كيك استفاده مي‌كنند البته خرما در ايران طرفداران زيادي دارد و هم به تنهايي و همراه چاي مصرف مي‌شود و هم در تهيه كيك و شيريني و نان و... از آن استفاده مي‌كنند.
در ضمن بايد بدانيم خرما يكي از مواد مغذي و خوشمزه‌اي است كه معمولاً مصرف آن در رژيم غذايي روزانه افراد توصيه مي‌شود.
خرما سرشار از انواع ويتامين‌ها و مواد معدني مانند كلسيم، منيزيم، آهن و... است. در واقع فوايد خرما آنقدر زياد است كه مي‌گويند اگر هر روز يك خرما بخوريد و يكي از خواص آن را بشماريد، در پايان سال باز هم روزها كم مي‌آيد و خواص خرما به پايان نمي‌رسد.
خرما حاوي فيبر طبيعي است و همچنين به علت داشتن پتاسيم براي تقويت سيستم عصبي بدن نيز مفيد است.
همچنين خوردن خرما خطر بروز سكته را نيز كمتر مي‌كند. مصرف مقدار مناسب خرما كلسترول خون را نيز كاهش مي‌دهد.
افرادي كه مي‌خواهند وزن‌شان افزايش يابد مي‌توانند از اين ماده غذايي مفيد در رژيم روزانه‌شان كمك بگيرند.
البته خرما براي برخي از افراد مضراتي نيز دارد. به عنوان نمونه كساني كه داخل دهان‌شان زخم و يا تاول وجود دارد بايد از مصرف خرما اجتناب كنند.
در ضمن، مصرف خرما با ماست نيز بسيار مضر است. همچنين افرادي كه ديابت دارند يا اين‌كه اين بيماري در خانواده آنها وجود دارد، بايد در خوردن خرما احتياط كنند.
افراد چاق يا كساني كه با مشكل اضافه وزن روبه‌رو هستند نيز بايد در خوردن خرما دقت داشته باشند و آن را بيش از حد مصرف نكنند.
البته به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه انرژي خرما بسيار كمتر از انرژي قند ساده است و به همين دليل مصرف آن بسيار بهتر و مناسب‌تر از قندهاي ساده است.
با توجه به فوايدي كه از خرما گفته شد، بهتر است اين ماده غذايي را در برنامه غذايي خانواده خود جاي دهيد، اما هنگامي كه مي‌خواهيد خرما بخريد، حتماً توجه داشته باشيد خرما تازه باشد و مزه و بوي ترشيدگي ندهد.



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 ] [ 7:19 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نقش تغذیه در کاهش فشار خون چیست؟

 روزنامه جام جم: پرفشاری خون، می‌تواند خطراتی جدی را برای اعضای مهم بدن بخصوص مغز، قلب، چشم‌ها، کلیه‌ها و... به وجود آورد. از این رو، پیشگیری و تشخیص بموقع این بیماری بسیار ضرورت دارد.فشار خون بالا به طور خزنده در بدن پیش می‌رود و به کلیه، قلب و چشم‌ها صدمه می‌زند، اما با بهبود کیفیت غذایی، پیشگیری و درمان پر فشاری خون ممکن خواهد بود. به بیان دیگر، یکی از عوامل کنترل‌کننده پرفشاری خون، تغذیه است. مصرف مواد غذایی نمک‌دار یا نمکسود مانند سوسیس، کالباس، گوشت‌های کنسرو شده، همچنین نان‌هایی که در هر 100 گرم از آنها به میزان یک گرم نمک استفاده شده، در پرفشاری خون موثر است.


ادویه‌جات معطر، چربی‌های حیوانی و گیاهی اشباع شده نیز که باعث انباشته شدن چربی در خون می‌شود، زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و فشارخون را افزایش می‌دهد و حجم سمت چپ قلب را زیاد می‌کند و موجب نارسایی می‌شود.


اصولا با کاهش میزان دریافتی چربی‌ها و نمک و نیز جایگزینی و بهبود کیفی مواد غذایی در مصرف روزانه، فشارخون تا حد زیادی کاهش می‌یابد. خطر ابتلا به پرفشاری خون نیز به موازات افزایش وزن، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. اگر چربی ناشی از زیاده‌روی در مصرف خوراکی‌ها باشد، با کاهش 10 درصدی وزن، فشار خون پایین می‌آید و چربی‌های خون به حد طبیعی می‌رسد. اما باید مسأله کاهش وزن بر مبنای اصول علمی صورت گیرد.
 

 



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 ] [ 1:54 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

توصیه ای برای مبتلایان به آلرژى فصلى

 

 
 

مبتلایان به آلرژى فصلى حتى الامکان از گرده ها دورى کنند 
روزنامه ابرار:
یک فوق تخصص بیمارى هاى ریوى، آسم و آلرژى گفت: مبتلایان به آلرژى فصلى باید حتى الامکان از گرده ها دورى کرده و یا از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت این افراد مى توانند با استفاده از اسپرى (کرومولین سدیم)، دو هفته قبل از شروع علایم هر 6 ساعت از ترشح هیستامین در بدن و بروز علایم پیشگیرى کنند.

 

نادر حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آلرژى ممکن است به صورت درگیرى راه هاى هوایى و سینوس ها باشد که با عطسه، سرفه و آبریزش بینى و خارش بینى، چشم و گلو همراه است و گاهى با درگیرى راه هاى هوایى تحتانى و آسم بروز مى کند، گفت: افراى که دچار آلرژى هستند باید حتى الامکان از آلرژن ها دورى کنند. 
 


 



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 ] [ 1:48 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

هر روز یک سیب بخور

 همشهری آنلاین: مطالعات نشان داده است خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب عملکرد ریه‌ها را بهتر می‌کند و به ویژه در بیماران مبتلا به آسم موجب تنفس راحت‌تر و کاهش خس‌خس سینه می‌شود

به گزارش ایرنا، ‌سیب میوه‌ای است که غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری ، فیبر،‌آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات مفید برای بدن است.

خوردن سیب می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود. در عین حال سیب عملکرد دستگاه گوارش را منظم و با التهاب مبارزه می‌کند، سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و حتی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مثل افزایش فشار خون،‌ دیابت و بیماری‌های قلبی و برخی انواع سرطان‌ می‌شود .

خوردن منظم سیب می‌تواند ریه را از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن دور نگه دارد، ضمن آنکه بودن سیب در رژیم غذایی افراد حتی افراد سیگاری، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

سیب ماده غذایی‌ است که کالری زیادی ندارد اما با خوردن آن به شما احساس سیری می‌دهد و این باعث می‌شود بیش‌ازحد غذا نخورید و اضافه‌وزن پیدا نکنید.

سیب حاوی فلاونوئیدهاست که آنتی‌اکسیدان‌های مهمی محسوب می‌شود، اما در میان فلاونوئیدها یکی از آن‌ها به نام فلوریزیرین- که در طبیعت فقط در سیب وجود دارد- به تشکیل و حذف بافت محکم استخوانی کمک می‌کند. فلوریزیرین به همراه پلی فنل‌ها و مواد معدنی موجود در سیب (مثل بورون) به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و در نتیجه از احتمال ابتلا به پوکی استخوان می‌کاهد.

سیب غنی از ماده اورسولیک اسید است (البته بیشتر اورسولیک اسید سیب در پوست آن است).این ماده می‌تواند از تحلیل عضلانی که در روند بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، جلوگیری کند یا آن را به تعویق بیندازد و به طور کلی به قدرت بیشتر عضلانی کمک کند.

تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند بسیار دیرتر از دیگران دچار بیماری آلزایمر می‌شوند.

"هر روز یک سیب بخور"، توصیه ای قدیمی است اما هم اکنون علم مدرن نیز این توصیه قدیمی را تایید می‌کند. سیب یکی از بهترین‌ میوه‌هایی است که می‌توانید هر روز بخورید و از فواید آن بهره‌مند شوید.



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391 ] [ 4:7 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فواید و خصوصیات طالبی

 اسم من طالبی است!

100126184158422488115114670189134619391 فواید و خصوصیات طالبی

من تنگ طلا طالبی هستم.برادرم گرمک را می شناسد و همانطور که مردم به او لقب طلای بی بلا داده اند خوردن آن دارای منافع سرشار است.البته من هم با بلا نیستم، تنها فرق من با برادرم گرمک این است که مبتلایان به مرض قند بدون دغدغة خاطر می توانند آنرا نوش جان کنند، ولی به من نمی توانند نزدیک شوند.من هم مانند برادرم گرمک سهل الهضم بوده، مانند بعضی از اقسام خربزه تولید تخامه نمی نمایم و شما می توانید من را به عنوان دسر بعد از غذا میل نمایید.در مورد من و سایر بستگانم چنین نوشته است:

 

خربزه بهترین پاک کننده کلیه و مثانه است و سنگ کلیه را می ترکاند و مجاری ادرار را از سنگ پاک می نماید.

من ملین و مدر هستم، به اشخاص مبتلا به نقرس و روماتیسم و همچنین کسانی که از یبوست و بواسیر رنج می برند، توصیه کنید که در اوایل تابستان که من خدمت می رسم، از وجود من برای درمان کسالت خود استفاده نمایند.مالیدن گوشت و آب من بر روی پوست صورت سبب نرمی و لطافت آن خواهد شد.من سرشار از ویتامین های “آ، ب، ث” هستم و بسیاری از بیماری ها را درمان و پیش گیری می کنم و با داشتن مواد رادیواکتیو امراض خفته را بیدار می کنم، و مانند گرمک آنها را بیدار و بلافاصله سرکوب می نمایم.من هم مثل گرمک دارای اکسیر جوانی هستم، اما میزان این اکسیر در گرمک بیشتر از من می باشد.من به علت داشتن پتاسیم و عطر مطبوع، مقوی قلب هستم و عروق را باز می کنم.خلاصه من از نظر مواد غذایی و درمانی کم و بیش شبیه گرمک هستم و در بسیاری از خواص با او نزدیک می باشم و مورد پسند کسانی هستم که میوه را شیرین و آبدار می خواهند و از خوردن گرمک چون شیرین نیست گریزانند!



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391 ] [ 8:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

دشمن چربی های شکم را بشناسید

  

 
دشمن چربی های شکم را بشناسید


سلامت نیوز: اگر می خواهید با دشمن چربی های شکم تان بیشتر آشنا شوید به ادامه مطلب توجه کنید.

امیر جزایری، کارشناس ارشد تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: فلفل چیلی یا فلفل تند یکی از سبزی های پرخاصیت  برای افرادی است که تمایل به کاهش وزن دارند.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: این فلفل علاوه بر آنکه سوخت و ساز بدن را بالا می برد مانند یک چربی سوز طبیعی عمل کرده و به شکسته شدن سلول های چربی به ویژه در ناحیه شکم و پهلو کمک می کند.
جزایری تصریح کرد: گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی روزانه درصورت هماهنگی فلفل چیلی با طبع و مزاج افراد چاق، می تواند تأثیر زیادی درکاهش وزن و از دست دادن چربی های انباشته شده در اطراف شکم و پهلوها داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه براین مصرف فلفل به دلیل حرارتی که در بدن تولید می کند نیاز فرد به نوشیدن آب را افزایش داده و به این ترتیب به پاکسازی بدن افراد چاق از مواد زائد نیز کمک می کند.


بیشتر:.::سلامت نیوز :



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 ] [ 1:1 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فوایدی باورنکردنی از پوست موز

 موز یکی از مفیدترین میوه هایی است که مصرف آن آسان است. اما آیا می دانستید که پوست موز نیز مانند خود موز غنی از پتاسیم، کلسیم و ویتامین D است و ناراحتی های متعدد پوستی را رفع می کند و از طرفی برای گیاهان باغچه نیز مفید است؟ در این مطلب از «MSN» به مواردی درباره استفاده مفید از پوست موز اشاره شده است.

 
▪ موز بیماری داءالصدف را درمان می کند، کافی است قسمت داخل پوست موز را روی پوست بمالید. ابتدا پوست قرمز خواهد شد اما با استفاده دائمی متوجه تغییرات پوست خواهید شد.
 
▪ قسمت داخل پوست را روی لکه های آکنه بمالید و طی چند روز نتیجه موثر آن را ببینید.
 
▪ اگر قصد چادر زدن یا کوه نوردی دارید، چند موز همراه خود ببرید. در صورت تماس با گیاه پیچک سمی قسمت داخل پوست موز را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا خارش و ناراحتی کاهش یابد. با تکرار این کار ناراحتی شما تسکین پیدا می کند.
 
▪ پوست موز، زگیل را در مدت کوتاهی از بین می برد. قبل از خواب، پوست موز را به زگیل بمالید.
 
▪ نقره، لوازم چرمی مانند کفش، کیف، مبل و ... را ابتدا با مالیدن پوست موز و سپس کشیدن پارچه خشک برق بیندازید.
 
▪ اگر پوست شما زخم شده است و به پماد ضدعفونی کننده دسترسی ندارید می توانید پوست موز را به زخم بمالید.


موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ پنج شنبه 29 فروردين 1391 ] [ 6:38 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

شستشو دهنده كبد

 

جام جم آنلاين: اگر حرارت و التهاب بدنتان زياد شده است‌، اگر احساس رخوت و سستي مي‌كنيد‌ و اگر رنگ‌تان زردچوبه‌اي شده است‌، به يقين كبدتان نياز به دوستي مهربان همچون عرق كاسني دارد.

 

در كشور ما ايران، از زمان‌هاي قديم تا به امروز از قسمت‌هاي مختلف گياه كاسني و عرق آن به عنوان تصفيه‌كننده خون و شستشودهنده كبد بسيار استفاده مي‌شود.

كاسني صحرايي يا وحشي در اوايل بهار در كنار جويبار يا در ميان سبزه‌زار مي‌رويد. در گذشته مقداري عرق كاسني را درون شربت سكنجبين مي‌ريختند و به همراه كاهو ميل مي‌كردند.

اين عرق بسيار خنك‌كننده، صفرابر، جلادهنده كبد و مسكن حرارت بدن است. اگرچه طعم تلخ و خوشايندي ندارد اما دوست خوب كبد است.

كبد عضو سم‌زداي بدن بوده و بيش از 500 كاركرد حياتي دارد. تفكيك مواد مغذي از مواد زايد، سم‌زدايي، تجزيه مواد شيميايي، انهدام ميكروب‌ها، تنظيم هورمون‌ها، سوخت‌و‌ساز چربي‌ها، پروتئين‌ها و قندها، دفع اوره و ... از وظايف كبد است.

در واقع هر چيزي كه مي‌خوريم، مي‌آشاميم، تنفس مي‌كنيم يا با پوستمان تماس مي‌يابد سرانجام به كبدمان مي‌رسد.

حال اگر اين عضو دچار مشكل شود، علائمي چون زردي پوست، خستگي مفرط، التهاب بدن، عطش، چربي خون بالا و... عارض مي‌شود بنابراين اگر مي‌خواهيد كبدتان را از تنبلي نجات دهيد عرق كاسني بنوشيد.

اين عرق در نوسازي سلول‌هاي كبد نقش برجسته‌اي دارد. چربي‌هاي مازاد كبد و راديكال‌هاي آزاد مضر را خنثي و خون را تصفيه مي‌كند.

عرق كاسني ملين و ادرارآور خوبي بوده و با خروج سموم از بدن التهاب بدن، تب‌هاي صفراوي، يرقان و زردي ناشي از گرمي را رفع، كيسه صفرا، كليه و مثانه را از سنگ پاك، التهاب معده را برطرف، اسيد كلريدريك معده را تحريك و اشتها را زياد مي‌كند. هر چه اين عرق تلخ‌تر باشد خواص بيشتري داشته و در التيام امراض كبدي موثرتر است. 

براي مبتلايان به نقرس و هپاتيت مفيد و بدن را در برابر بيماري‌هاي عفوني ايمن مي‌سازد. اين عرق سرشار از ويتامين C بوده و نوع وحشي آن فسفر و آهن گياهي دارد.

عرق كاسني با تقويت كبد، رنگ پوست را روشن، بيماري‌هاي مزمن پوستي بخصوص اگزما را التيام، رسوبات ادراري و جوش‌هاي ناشي از گرمي غذاها را رفع كرده و بهترين دارو براي افزايش نيروي جنسي است.

به دليل آنكه اين عرق روي كبد اثري نيكو دارد اين عضو مي‌تواند به تنظيم هورمون‌ها پرداخته و در افزايش قدرت باروري نطفه و تنظيم و تقسيم كروموزوم‌هاي نر و ماده تاثيرگذار باشد.

عرق كاسني زماني بهترين اثر درماني را دارد كه به اصطلاح دوآتشه و استاندارد باشد. هر چقدر آب به كاررفته در تهيه اين عرق بيشتر باشد اثر‌گذاري آن ضعيف‌تر خواهد بود. در مورد ميزان و نحوه مصرف عرقيات از متخصصان اين امر كمك بگيريد. براي برخورداري از حداكثر اثر درماني عرقيات آنها را به طور مرتب استفاده كنيد.

فاخره بهبهاني -‌ گروه سلامت

 




موضوعات مرتبط: تندرستی
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 7:5 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

گياه اكاليپتوس ضد باكتري است

  گياه اكاليپتوس ضد باكتري است

 
 
 
 
 
 
 
 
تحقيقات انجام شده روي اكاليپتوس‌ هاي كشت شده در استان فارس نشان مي‌دهد كه اين گياه خاصيت ضد باكتريايي دارد.

سيد محمود فرش‌پور رضايي مجري اين طرح و عضو هيئت علمي سازمان تحقيقات آموزش وترويج كشاورزي در گفتگو با فارس گفت: در تحقيقات خود اثرات طبيعي گياه اكاليپتوس را مورد بررسي قرار داده‌ايم.

وي افزود: گياه اكاليپتوس گياه بومي ايران نيست و زماني كه وارد ايران شد ، در مناطق مختلف كشور كشته شد و توانست با اين مناطق سازگاري پيدا كند و در اين مناطق رشد كرده است. ما در اين تحقيقات 11 گونه از گياه اكاليپتوس در استان فارس و 32 گونه از استان مازندران را براي انجام مطالعات انتخاب كرديم.

وي گفت: در اين تحقيقات برگ اين گياه را خشك كرديم و توانستيم اسانس آن را تهيه كنيم و درصد مواد مؤثره اين گياه در اين تحقيقات مشخص شد.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد گفت: ما در اين تحقيقات دريافتيم كه گياهان اكاليپتوس كشت شده در استان فارس اثرات ضد باكتريايي دارند و مي‌توانند منجر به توليد داروي دامي براي درمان بيماري ورم پستان در دام‌ها شوند.

«فرش‌پور رضايي» با اشاره به كارگاه آموزشي هند - ايتاليا در مورد باكتري وقارچ براي پايداري محيط زيست گفت: اين كارگاه آموزشي 29، 30 نوامبر اول دسامبر در دهلي برگزار مي‌شود و در اين كارگاه من نتايج تحقيقات انجام شده در زمينه اثرات ضد باكتريايي گياه اكاليپتوس كاشت استان فارس را ارائه مي‌كنم.



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391 ] [ 11:25 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

» بلد هستید به درستی جلوی دهان خود را هنگام عطسه کردن، بگیرید؟

 

بلد هستید به درستی جلوی دهان خود را هنگام عطسه کردن، بگیرید؟!
 عطسه و سرفه باعث انتقال بیماری به دیگران می‌شود، اما هنوز هم بسیاری از ما در هنگام عطسه کردن جلوی دهان یا بینی خود را نمی‌گیریم یا این کار را به خوبی انجام نمی‌دهیم.
پوشاندن بینی و دهان در هنگام عطسه و سرفه کردن نه تنها نشانه ادب است بلکه می‌تواند جلوی انتقال ویروس‌ها و عفونت‌ها را در سطح جامعه بگیرد.
اما محققان با انجام بررسی‌هایی که در حین گسترش ویروس آنفولانزای خوکی در سال گذشته انجام شد متوجه شدند فقط یک چهارم مردم در حین این کار جلوی دهان خود را می‌گیرند
.
از آن بدتر این که فقط 5 درصد از مردم این کار را به درستی انجام می‌دهند.
کارشناسان توصیه می‌کنند که شما در هنگام عطسه کردن از دستمال
 استفاده کنید یا این که آرنج خود را به سمت دهانتان ببرید. با انجام این کار میکروب‌ها به کف دستتان منتقلنمی‌شود و به این ترتیب در صورتی که شما سطوح دیگر یا دست فرد دیگری را لمس کنید، میکروب‌ها منتقل نمی‌شوند.
این تحقیقات که برای اولین بار در مورد عطسه و سرفه انجام شده است در مکان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های قطار و مترو، مکان‌های خرید عمومی و مانند این‌ها در نیوزیلند 
انجام شده است.
نتایج این تحقیقات در کنفرانس بین‌المللی در مورد بیماری‌های عفونی مسری در آتلانتای آمریکا ارائه شده است.
نیک ویلسون از دانشگاه اتاگو در نیوزلند 
در این باره گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد هنوز هم بسیاری به درستی بهداشت عمومی و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.


موضوعات مرتبط: تندرستی
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391 ] [ 11:9 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

براساس آخرین یافته محققان؛ بهترین زمان برای میوه خوردن!

 میوه از جمله موادی است که باید روزانه از آن مصرف کنیم اما گاهی اوقات زمان لازم برای صرف میوه نداریم و نمی توانیم به درستی از همه میوه ها استفاده کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، برای اینکه بتوانیم در طول روزمقدار کافی از میوجات استفاده کنیم باید به برخی از نکات توجه داشته باشیم در این جا برخی از زمان هایی را که محققان برای صرف میوه توصیه کرده اند را نام می بریم:
صبح زود:
برای اینکه بتوانید در طول روز تمام پنج میوه و سبزیجات لازم را مصرف کنید باید از همان ابتدای صبح شروع به خوردن کنید. شما می توانید در همان ابتدای صبح با اضافه کردن میوه ها به صبحانه از آن ها استفاده کنید. برای مثال می توانید مقداری سبزیجات به املت خود اضافه کنید و یا همراه صبحانه مقداری موز بخورید.




موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی

ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 فروردين 1391 ] [ 7:21 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

با خوردن عسل به جنگ باکتری ها بروید

در درمان سنتی عسل را برای ترمیم زخم ها و جراحت ها به کار می بردند، اما آخرین تحقیقات دانشمندان هلندی در آمستردام ثابت کرده عسل، قاتل هر نوع باکتری است. قدیمی ها هم آگاه یا ناآگاه از این خاصیت، عسل را روی زخم می گذاشتند و قند بالای آن، موجب کاهش رشد باکتری ها می شد. به دلیل خاصیت کشندگی عسل، مصرف به جا و به اندازه این ماده خوراکی برای سلامت مفید است. دلیل این ویژگی عسل هم وجود نوعی ترکیب در سیستم ایمنی زنبورها به نام دفنریل است.

 

 



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص گیاهان دارویی
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 1:11 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حتی "قوطی" نوشابه دیابت می آورد

 حتی "قوطی" نوشابه دیابت می آورد


 

پس از اختلاف نظرهای فراوان، بالاخره یک مطالعه قدرتمند جدید نشان داده که بالا بودن سطح ادراری بیس فنول A با افزایش خطر دیابت همراه است. این مطالعه با پیگیری 4000 آمریکایی

بین سال های 8-2003 حاکی از آن بوده که سطوح ادراری بالاتر از 2.4 نانو گرم در میلی لیتر این ماده با شانس 13 درصدی ابتلا به دیابت (در مقایسه با شانس 8 درصدی برای سطوح پایین تر از 1.1 نانو گرم در میلی لیتر) همراهی دارد. بیس فنول A معروف به BPA ماده ای شیمیایی است که در ساخت ظروف و محفظه های پلاستیکی محکم و معروف تر از همه، در آستر داخلی قوطی های فلزی نوشابه به کار می رود. بر اساس مطالعات حیوانی، BPA می تواند باعث ایجاد بعضی سرطان ها، بیماری قلبی و اختلالات تکامل مغزی در بچه های حیوانات شود. یک مطالعه قدیمی تر در آمریکا نشان داده که این ماده در خون 95% مردم این کشور قابل شناسایی است.



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 11:42 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

درمان سریع سرماخوردگی با طب سنتی( دکتر روازاده )

 

http://dl.funmehr.com/aks4/8.jpg

 

یکی از بیماری هایی که بسیاری از ما در فصل سرما بیش از سایر فصول، دچار آن می شویم، سرماخوردگی یا زکام می باشد. سرماخوردگی غلبه سردی و بلغم به مغز می باشد؛ یعنی زکام در مغز سر، که طب سنتی برای درمان سریع و جلوگیری از پیشرفت و عفونت های حاصله از آن توصیه های ارزنده ای دارد که در ذیل به مواردی از آن اشاره می گردد.
البته پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه نیز حایز اهمیت می باشد که در قسمت توصیه های بهداشتی برای فصل سرما به آن اشاره شده است.

۱- برای شروع زکام کمپرس گرم روی سر بوسیله پارچه ای گرم و نمک داغ به طوری که بیمار گرمی آن را در مغز سر  احساس کند، مفید است.
برای این کار مقداری نمک دریا را در ظرفی ریخته و گرم نمایید. در حین داغ شدن نمک، می توانید برای جلوگیری از سوختن آن، مرتب آن را هم بزنید.
یکی از خصوصیات نمک آن است که گرما را به مدت طولانی در خود نگه می دارد.
پس از داغ شدن نمک، آن را سریعاً داخل یک پارچه یا کیسه ریخته و بر روی سر قرار دهید. با این کار شاید بیماری و نزله رفع شود و به سینه نریزد. یعنی به سرفه های خلط دار منجر نگردد و باعث عفونت سینه نشود.
۲- گیاه سحا یا مقداری سیاه دانه را نزدیک بینی قرار داده و آن را ببوید، تا نزله (زکام) از بینی خارج و به سینه نریزد.
۳- نباید به صورت طاقباز خوابید، بلکه باید خواب را کم کرده و نشسته خوابید و در شب نیز دو سه بار از خواب بیدار شد. بدین طریق مانع از ورود خلط و عفونت به داخل سینه در موقع خواب می شود؛ چرا که ورود ترشحات پشت حلق به مجاری تنفسی و ریه، باعث پونومونی (ذات الریه) می گردد، این ترشحات باید از طریق مجاری بینی دفع شوند و یا این که از طریق مری وارد معده شده و از بدن دفع گردند.
۴- در موقع بیداری بایستی اگر احساس خارش و ناراحتی کند، اخلاط خود را بیرون داده تا به سینه فرو نرود و خروج آن از راه بینی در ابتدا، کار آسانی است و اگر به طریقی که در بند (۲) ذکر شد، انجام شود بسیار مفید است، مخصوصاً برای آنهایی که سینه تنگ (بیماری آسم) و ریه های ضعیف دارند، چون ممکن است نزله به سل تبدیل شود.
۵-  مواد غذایی ترش و شور و همچنین سرد و تر (بلغم زاها) را نخورید.
۶- مربای بنفشه را در صبح میل نمایید و بعد ماء الشعیر هم روی آن بخورید.
۷- غذا باید شوربا (سوپ) باشد که در آن کدو، تره، روغن بادام و آرد جو استفاده شده باشد و در صورتی که بیمار تب دارد بدون گوشت باشد. همچنین خوردن نیم رو (تهیه شده با تخم مرغ رسمی و روغن سالم) نیز توصیه می شود.
۸ – پس از پایان زکام، حمام کردن گرم و بخور دادن با بخار دم کرده بابونه، پونه، مرزنجوش و بومادران مفید است و باعث جلوگیری از آبریزش بینی و ترمیم مجاری می گردد.  همچنین بخور دادن سندروس و کندور نیز توصیه می گردد.
ضمناً نباید از آبریزش بینی جلوگیری کرد مگر در اواخر بیماری وقتی که مطمئن شدیم، به سینه نریخته و آب بینی زیاد است.

تذکر:
- خوردن آنتی هیستامین جهت بند آمدن زکام و آبریزش بینی به هیچ وجه توصیه نمی شود. جلوگیری از آبریزش بینی در ابتدای سرماخوردگی، باعث ریختن آن داخل سینه و عفونت سینه می شود. خوردن قرص ها نیز باعث سرکوب شدن علایم سرماخوردگی می شود، ولی برخورد صحیح آن است که با انجام موارد فوق الذکر ظرف یکی دو روز اخلاط و بیماری از بدن دفع گردد.



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391 ] [ 11:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خنديدن مثل ورزش كردن است

براساس يافته هاي يک پژوهش جديد، واکنش بدن افرادي که زياد و به طور مکرر مي خندند، مانند واكنشي است که در بدن افراد ورزشکار رخ مي دهد.

دکتر لي برک با ارايه نتايج تحقيقات خود درهمايش بيولوژي تجربي در کاليفرنيا اعلام کرد تماشاي طنز و فيلم کمدي براي سلامتي مفيد است.

دكتر برک، کارشناس مراقبت هاي پيشگيرانه و پژوهشگر ايمني شناسي روانشناسي عصبي دانشگاه لوما ليندا سال هاي طولاني در مورد تاثير خنده بر فيزيولوژي بدن انسان تحقيق کرده است.

اثرات خنده و تاثير اندوه بر هورمون هاي مهم چهارده داوطلب سالم شرکت کننده در اين تحقيق مورد ارزيابي قرار گرفته است.

در طي اين تحقيق سه هفته اي، هر شرکت کننده بنا به انتخاب خود، يا بيست دقيقه از فيلم « نجات سرباز رايان » را نگاه کرد و يا يک کليپ ويدئويي بيست دقيقه اي خنده دار و طنز را تماشا کرده بودند و داوطلبان، پس از گذشت يک هفته، اين روند را معکوس کردند.

در اين دوره، بلافاصله قبل و پس از تماشاي اين فيلم ها، از داوطلبان آزمايش فشار و نمونه خون گرفته شد.

اين پژوهشگر دريافته است که افرادي حداقل روزي بيست يا سي دقيقه  و به طور کلي به کرات مي خندند، از بعضي از مزايايي برخوردار مي شوند که که افراد ورزشکار بهره مي برند.

لي برک خاطرنشان کرده است : « شما مي توانيد روي کاناپه بنشينيد، کمدي تماشا کنيد و بخنديد و همزمان از مزايايي شبيه به فعاليت جسمي و ورزش بهرمند شويد. فشار خون و سطوح پائين تر ليپوپروتئين و بهتر شدن خلق و خو از جمله اين مزايا هستند

دكتر برک گفته است ما دريافتيم که سطوح کورتيزول و اپينفرين که هورمون هاي غم  و اندوه موجود در خون هستند، درشرکت کنندگاني که فيلم خنده دار تماشا کرده بودند، کاهش يافته بود و تاثير عمده اي بر افرادي که فيلم غمگين و ناراحت کننده ديده بودند، مشاهده نشد.

 

 

 

 




موضوعات مرتبط: تندرستی
[ یک شنبه 28 اسفند 1390 ] [ 6:11 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

به جای قند از خرما استفاده کنید

استفاده از قند به هنگام مصرف چای و یا استفاده قند در پخت شیرینی جات موضوعی است که باید جاي خود را به استفاده از محصولاتی مانند خرما و فراورده های آن بدهد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر منصور شهرکی، عضو هیئت علمی دانشگاه زاهدان معتقد است خرما یکی از میوه های مقوی است که دارای مواد معدنی فراوانی است و کالری این میوه از قند کمتر است و استفاده از آن به دلیل داشتن فیبر، برای دستگاه گوارش مفید است بنا براین به هنگام مصرف چای، شیر یا هر نوشیدنی که احتیاج به قند دارد استفاده از خرما توصیه می شود .دکتر منصور شهرکی متخصص تغذیه گفت: خرما همچنین حاوی ویتامین های C,A,B و موادی مانند فسفر، کلسیم ومنگنز است .



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 8:29 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اگر دچار ضعف حافظه شدیم چه میوه ای باید بخوریم

خوردن انواع توت به عنوان بخشی از غذای روزانه ممکن است حافظه شما را قوی تر کند، این نتیجه‌گیری یک مرور از تحقیقاتی است که تاکنون صورت گرفته است.
سینانیوز به نقل از وب ام دی، این مرور نشان می دهد مستندهای قوی وجود دارد که خوردن توت عملکرد مغز را تقویت نموده و ممکن است از کاستی های حافظه ناشی از سالمندی و اختلالات روانی پیشگیری نماید.
مارشال میلر، پژوهشگر مرکز تحقیق تغذیه سالمندان و بیماران روانی و همکارانش از وزارت کشاورزی آمریکا، در مجله علمی شیمی کشاورزی و غذایی نوشت: توت‌ ها علاوه بر تاثیرات آتی اکسیدانی، به طور موثر نیز عملکرد مغز را بهبود می بخشد.
پژوهشگران می گویند: مطالعه های آزمایشگاهی و حیوانی چنین القا می کند که خوردن توت ها تاثیرهای سودمندی بر مسیرهای علامت دهی مغز، که با متورم شدن و مرگ سلول ارتباط دارد، می گذارد. تاثیر خالص این بهینه سازی ها در عملکرد مغز ممکن است اختلال های مغزی مرتبط با سالمندی، مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را که معمولا در بیماران مبتلا به افسردگی بروز می کند را متوقف سازد.
این پژوهشگران مطالعه های اخیر درباره تاثیر انواع توت بر علامت (سیگنال) دهی یا ارتباط ها و رفتار درونی مغز را مرور نمودند.
این مرور نشان داد که مطالعه های سلولی، حیوانی و انسانی تایید می کند که توت ها، مانند زغال اخته ، توت سیاه (شاه توت)، و توت فرنگی از چند راه برای مغز مفید است.
اول، خاصیت انتی اکسیدانی قوی محتوای توت ها به محافظت از سلول های مغزی در برابر آسیب های اتم های آزاد کمک می کند، این اتم ها در فرایند "اکسیدان شدن" در بدن رها می شود.
دوم، انواع توتها باعث تغییر مسیر نورونها و ارتباط بیشتر آنها با یکدیگر می شوند. ابن عمل از التهاب سلولهای مغزی جلوگیری می کند.
علاوه بر این بر اساس مطالعات گذشته مشخص شده بود که انواع توتها و زغال اخته عملکرد مغز افراد مسن دچار اختلال روانی را بسیار بهبود می‌بخشد



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ سه شنبه 23 اسفند 1390 ] [ 5:47 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

رفع درد و خستگي با بادكش! از بادكش درماني بيشتر بدانيم؛ درماني با گوي‌هاي شيشه‌اي

اين تكنيك شما را از شر بسياري از دردها راحت مي‌كند
 
 
 



برترین ها:  بادكش‌درماني يكي از تكنيك‌هاي موثر در شيوه‌هاي طبيعي درماني مانند طب سنتي كشورهاي هند، چين و ايران است كه درمانگران اين مكاتب از آن براي درمان و تسكين بسياري از دردها و بيماري‌ها استفاده مي‌كنند. اين شيوه كه با مكانيسم‌هاي مختلفي توسط درمانگران روي بدن انجام مي‌شود يكي از پركاربردترين تكنيك‌هاي درماني است كه در زندگي روزمره مردم نيز نقش بزرگي دارد. امروزه تكنيك‌هاي ساده‌تر و آسان‌تر آن توسط درمانگران به مردم آموزش داده مي‌شود تا آن‌ها از اين تكنيك‌ها به‌طور روزمره براي از بين بردن دردها، اسپاسم‌ها، گرفتگي‌ها و خستگي‌هاي ناشي از يك روز كاري استفاده كنند.
لطفا به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: تندرستی

ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 اسفند 1390 ] [ 1:59 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نقش ویتامینها در سلامت عمومی بدن

 

نقش ویتامینها در سلامت عمومی بدن


 

 

ویتامین‌ها و موادمعدنی موادی هستند که در موادغذایی که می‌خوریم یافت می‌شوند. بدن شما برای اینکه درست کار کند و بتوانید آنطور که باید رشد کرده و بزرگ شوید، به آنها نیاز دارد. هر کدام از ویتامین‌ها یک نقش خاص در بدن ما دارند. مثلاً:

• ویتامین D در شیر به محکم شدن استخوان‌هایتان کمک می‌کند.
• ویتامین A در هویج به قوی شدن چشم‌هایتان کمک می‌کند.
• ویتامین C در پرتقال که اگر بدنتان زخم شود به زودتر خوب شدن آن کمک می‌کند.
• ویتامین‌های B در سبزیجات برگدار که به تولید پروتئین و انرژی در بدن کمک می‌کنند.

 برای خواندن مطلب لطفا به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: تندرستی

ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 اسفند 1390 ] [ 1:49 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چی بخوریم که حالمان خوش باشد ؟

 موز، زردآلو، کشمش، ماست، عسل، فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم، انجیر، ریحان و … از مواد غذایی‌ای هستند که کمک می‌کنند تا حال خوشی داشته باشید.

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند.

از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن بر عهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

موز

 

اگر حسابی اعصابتان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی که دیدید دکمه‌های لباستان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط ۱۰۵ کالری و فقط ۱۴ گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد.

در ضمن همین موز ۳۰ درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.               لطفا به ادامه مطلب بروید



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها

ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 اسفند 1390 ] [ 3:21 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد