وارد می کنیم(شعرطنز)

میخ ،جارو ، سیخ ،خاک انداز وارد می کنیم
کم بیاید پشت بندش باز وارد می کنیم
نعلبکی از ازبکستان ،استکان از روسیه
کاسه از چین ،کوزه از قفقاز وارد می کنیم
چون که فرضاَ تار یا گیتار سازی  مشکل است
راحت از هر جای دنیا ساز وارد می کنیم
هر کسی هم یک کمی تا قسمتی  بیکار شد
ما برایش از اوگاندا غاز وارد می کنیم
تا به موسیقی غنا بخشیم و پر بارش کنیم
بعد از این، هم ساز و هم آواز وارد می کنیم
 انتخابش با شماها ،راک می خواهید راک
 جاز می خواهید ما هم جاز وارد می کنیم
یا اگر با چه چه و آواز قمری خوش ترید
 می رویم از هند کفتر باز وارد می کنیم
مرغ ها چون  فرت و فرت از سفره ها پرمی کشند
مرغ هایی بی پر پرواز وارد می کنیم
تا مبادا یک نفر هم حس کند خوش ریخت نیست
فله ای  اجناس خوشگل ساز وارد می کنیم
هر جوانی خواستگاری رفت و دختر گفت نه
ما برایش دلبری طناز وارد می کنیم
هر مدل؛ از کوکب و منصوره و بلقیس تا
چیچک و ژاژومک و الناز وارد می کنیم
تا که در مصرف  رکوردی بشکنیم این روز ها
گرّ و گرّ بنزین و حتی گاز وارد می کنیم
نفت ما انگار یک چیزی شبیه معجزه است
 تا که فعلا می کند اعجاز وارد می کنیمi

سراینده : مصطفی مشایخی



موضوعات مرتبط: اشعارطنز
[ دو شنبه 30 دی 1392 ] [ 1:33 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خوردن عدس و 6 فایده فوق العاده مفید برای بدن

 

البته عدس یکی از آن مواد غذایی معروف و پرطرفداری است که همه کمابیش از خواص آن مطلع هستند. می‌خواهیم در این مطلب چند دلیل خوب بیاوریم که یادتان باشد در تهیه‌ی انواع غذاها از سوپ و آش گرفته تا رشته‌پلو و غیره از آن استفاده کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

 

*عدس اساسی سیرتان می‌کند

 عدس نیز مانند اعضای دیگر خانواده‌ی حبوبات شاخص گلیسمی پایینی دارد. یعنی اینکه قند خون را با جهش ناگهانی مواجه نمی‌کند. در واقع اینکه به کندی هضم می‌شود و سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. همین هم باعث می‌شود از پرخوری و ریزه‌خواری دور باشید.

 

*عدس: با یبوست مقابله می‌کند

هر 100 گرم عدس 5 گرم فیبر دارد که حدود یک چهارم نیاز روزانه‌ی ما را تامین می‌کند. اگر از مشکل یبوست رنج می‌برید می‌توانید به این ماده‌ی غذایی اعتماد کنید. البته حواستان باشد که عدس حاوی میزان قابل‌توجهی فیبرهای غیر محلول در آب می‌باشد که مصرف زیاد آن باعث تحریک روده‌ها می‌شود. اگر زیاد نفخ می‌کنید نیز در مصرف حبوبات احتیاط کنید. برای کاهش این مشکل می‌توانید قبل از مصرف آن‌ها را در آب بخیسانید.

 

 *عدس: آهن بزنید

 هر 100 گرم از این ماده‌ی غذایی حاوی حدود 3 میلی‌گرم آهن است. شاید به نظر زیاد نیاید اما برای همه به ویژه خانم‌های جوانی که در سن باروری هستند و به دلیل عادت ماهیانه خون از دست می‌دهند بسیار مفید است به خاطر اینکه کمک می‌کند تا آهن بیشتری جذب کنند. توجه داشته باشید که آهن موجود در عدس آهن گیاهی محسوب می‌شود که کمتر از آهن حیوانی جذب بدن می‌شود.

توصیه می‌کنیم برای جذب حداکثری آهن آن ویتامین C هم مصرف کنید. به عنوان مثال عدس را پخته و به سالاد سبزیجاتتان اضافه کنید و آن را با سرکه و لیموترش میل کنید.

 

 *عدس خوش‌اخلاقتان می‌کند

عدس حاوی تمام ویتامین‌های خانواده B می‌باشد. این ویتامین‌ها ضداسترس‌های فوق‌العاده‌ای هستند. برای همین اگر استرستان زیاد است هر چه بیشتر از این مواد غذایی بهره ببرید. خوشبختانه ویتامین‌های گروه B مانند منیزیم موجود آن در برای بهبود خلق و خوی ما مفید است. در واقع همکاری منیزیم و ویتامین B6 برای اینکه استرس را ناکار کند و خلق و خویتان را بهتر کند فوق‌العاده است.

 

*عدس برای مقابله با کلسترول بد خون

عدس نیز مانند چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های خانواده‌ی کاتچین‌ها می‌باشد. میزان این آنتی‌اکسیدان‌ها زمانی که عدس‌ها را خیس کرده و بپزید بیشتر می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این آنتی‌اکسیدان‌ها با کلسترول بالا مقابله کرده و به این ترتیب خدمت زیادی به قلب می‌کنند.

 به عقیده‌ی متخصصان عدس نیز به اندازه‌ی میوه‌های قرمز یا چای (و حتی بیشتر از آن‌ها) منبع آنتی‌اکسیدان‌های محافظ قلب می‌باشد. پس برای تنظیم کلسترول خون و حفظ سلامت قلبتان عدس میل کنید.

 

*عدس: منبع پروتئین‌هایی ارزان‌تر از گوشت

 عدس نیز مانند بقیه‌ی حبوبات منبع خوب پروتئین‌ها محسوب می‌شود. 100 گرم عدس به اندازه‌ی 100 گرم گوشت پروتئین دارد با این تفاوت که چربی‌های مضر وارد بدنتان نمی‌کند.

 برای همین هم عدس یک انتخاب سالم برای محدود کردن پروتئین‌های حیوانی و کاهش اسیدهای چرب اشباع شده است که درعین‌حال هوای جیب را دارد. می‌توانید شب‌ها به جای گوشت از عدس استفاده کنید. 40 تا 50 گرم عدس خام به همراه سبزیجات دیگر بهترین انتخاب است.

 توجه داشته باشید از آنجایی که عدس حاوی اسیدآمینه‌ی ضروری متیونین نیست لازم است که آن را به همراه غلات کامل میل کنید.

 


 



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ چهار شنبه 25 دی 1392 ] [ 9:19 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک باد

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی
آغاز ولایتعهدی جان جهان مبارک باد

بیا عصاره حیدر، بیا چکیده ی زهرا
بیا که بوی رسولی ، بیا که نور خدایی

شب غریبی مان می شودبه یاد تو روشن
تویی که در همه شبها چراغ خانه مایی

بیا دو باره پاک کن زجاده ها غبار را
به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را!

تمام لحظه های من فدای یک نگاه تو
بیا و پاک کن زدل حدیث انتظار را !



- منبع: آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک باد | آسمونی h



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ جمعه 20 دی 1392 ] [ 2:43 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حدیث برگزیده



 امام علي سلام الله علیه: :

مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ اَراحَ قَلْبَهُ؛

هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد،

قلبش راحت مى‏شود.

غررالحكم، ح 9122؛ ميزان الحكمة، ج 12، ص 



 



موضوعات مرتبط: حدیث برگزیده
[ سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 10:4 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

رمزگشایی خواب‌/ چگونه خواب‌تان را تعبیر کنید؟

آیا تا به حال در خواب پرواز کرده‌اید، یا دیده‌اید که بدون شلوار سرکار رفته‌اید؟ فقط شما نیستید که این خواب‌ها را می‌بینید. این‌ها تنها دو مورد از موضوعات تکراری هستند که مردم در خواب می‌بینند. تا به حال اندیشیده‌اید که چنین اتفاقی چطور ممکن است؟ هر جور حسابش را بکنیم همه ما افکار، احساسات و تجربیات منحصر به خودمان را داریم، چطور است که این افکار و احساسات به شکل این سمبل‌های مشترک در رویاهایمان درمی‌آیند؟

نظریه‌پردازان رویاها هنوز در تلاش هستند تا به این موضوع پی ببرند؛ در حقیقت، بر سر این‌که این رویاها دقیقا چه معنایی دارند توافق روشنی وجود ندارد. با وجود این، رویاها به ویژه آن‌هایی که مثل مواردی که جلوتر نام خواهیم برد نمادهای مشترک دارند، قابلیت این را دارند که دیدگاه‌های جالبی به دنیای بیداری‌مان بدهند.
در مطلب زیر 20 مورد از رویاهایی که بیشتر دیده می شود را به همراه تعبیرشان آورده ایم.



1. مرگ
خواب مردن دیدن خیلی ناخوشایند است، اما لزوما به این معنا نیست که اتفاق بدی خواهد افتاد. خیلی از کسانی که خواب تعبیر می‌کنند معتقدند که دیدن خواب مرگ نشانه تغییری بزرگ یا تغییر شکل افق‌های زندگی شما یا افرادی که به شما نزدیک هستند، است.



2. سقوط
صحبت از تشویش و اضطراب است. فقدارن کنترلی که به سبب سقوط از آسمان در رویای‌تان احساس می‌کنید ممکن است دلیل فقدان کنترل و عدم امنیتی باشد که در زندگی واقعی‌تان احساس می‌کنید.
علاوه بر این دیدن سقوط در خواب می‌تواند نشانه شکست (یا ترس از شکست) در کار یا زندگی شخصی‌تان باشد.



3. دوستان
مثل خیلی از نشانه‌ها در خواب، نقش دوستان نیز برجسته ساختن جنبه‌هایی از وجود خود شخص است، مثل یک ویژگی شخصیتی که ممکن است از آن آگاه نباشید و یا لازم است به دنبال آن بروید.
چه احساسی درباره آن دوست دارید؟ آن خانم یا آقا برای‌تان نماد چه چیزی است؟ دانستن پاسخ این سوال‌ها سرنخ‌های زیادی به شما می‌دهد.



4. پرواز
آیا به تازگی چیزی جدید و خیال‌پردازانه را تجربه کرده‌اید؟ ممکن است امشب در رویای‌تان به آسمان‌ها بروید.
پرواز نشانه آزادی است، پس اگر بدون تلاش صعود کرده از منظره پایین لذت می‌برید در زندگی حقیقی هم هوشیارتر هستید.
اگر به سختی پرواز می‌کنید به معنای این است که احساس می‌کنید در مسیر زندگی‌تان محدودیت دارید.



5. برهنگی
توی خواب خودتان را بدون شلوار، بدون بلوز و یا کلا بدون لباس دیده‌اید؟ دلیلش این است که احساس می‌کنید در زندگی واقعی روزانه‌تان یک پروژکتور روی شما زوم شده است که خیلی هم حس خوبی نیست.
برهنگی در رویاها نشانه آسیب‌پذیری شما در یک موقعیت است. آیا شما تنها آدم با لباس بین یک اقیانوس آدم برهنه هستید؟ شاید چیزی را درباره خودتان پنهان می کنید.



6. فلج شدن
ناتوانی در حرکت در خواب نشانگر کمبود قدرت یا گیر کردن در شرایطی در طول ساعات بیداری است. اغلب فلج در خواب در میانه شرایطی خطرناک اتفاق می‌افتد مثلا می‌بینید که یک شخصیت خطرناک آماده حمله به شماست.



7. بارداری
همانند دیدن مرگ در خواب، خواب بارداری هم پیش‌بینی از آینده است، اما معبران این خواب‌ها را با رشد و یا نیاز به چیزی تازه مثل یک هدف، پروژه یا شرایط جدید ارتباط می‌دهند.



8. دویدن
اگر در زندگی واقعی بخواهید از کسی یا چیزی فرار کنید یا به چیزی دست نیافتنی دست یابید، در خواب بعدی‌تان خودتان را می‌بینید که دارید می‌دوید. توانایی شما در دویدن نشان‌دهنده میزان موفقیت شما در زندگی حقیقی است.
دویدن بدون اینکه جلو بروید نشانه خوبی نیست، در حالیکه دویدن با قدرت و تحمل بالا نشانگر انگیزه قوی و موفقیت است.



9. رابطه جنسی
اگر می‌خواهید بدانید دیدن رابطه جنسی در خواب به چه معناست، نگاهی به شریک جنسی ناخودآگاهتان بیندازید.
برخی نظریه‌پردازان در رابطه با رویاها معتقدند که افرادی که در رویا خودمان را بسیار نزدیک به آن‌ها می‌بینیم افرادی هستند با ویژگی‌هایی که ما برای خودمان می‌خواهیم، ویژگی‌هایی مثل اعتماد به نفس یا بذله‌گویی.



10. دندان
دندان‌ها به اعتماد به نفس و قدرت ربط دارند. اگر خواب دیدید دندان‌های‌تان دارند می‌افتند معنی‌اش این است که از خجالتی بودن می‌ترسید، مضطربید، یا حس می‌کنید روی شرایطی خاص کنترل لازم را ندارید.
علاوه بر این افتادن یا خراب شدن دندان‌ها در خواب می‌تواند به دلیل فکر کردن درباره پیری و مشکلات مربوط به اعتماد به نفس باشد.



11. روز امتحان
این خواب‌ها را وقتی می‌بینید که مدت زیادی است فارغ‌التحصیل شده‌اید، دلیلش هم این است که در زندگی واقعی افراد و شرایط بسیاری هستند که شما را مورد امتحان قرار می‌دهند.
احساس نمی‌کنید برای یک چالش دشوار آماده‌اید، نگرانی درباره مشکلات اقتصادی و عدم توانایی در انجام صحیح مسئولیت‌ها می‌تواند روز امتحان را به خواب‌تان بکشاند.



12. آب
ظاهرا خواب آب به بخش احساسات شما مربوط می‌شود. مشخصات آب در رویاهای شما، از جمله اینکه گل‌آلود باشد یا زلال، آرام باشد یا مواج احساساتی که لازم است با آن مواجه شوید را نشان می‌دهد.
 
13. ماهی
دیدن ماهی در خواب خوب است بخصوص اگر آبی که ماهی در آن شنا می کند صاف و روشن باشد. اگر در خواب ببینید جائی در کنار آبگیر یا حوض و یا دریا و استخر ایستاده اید و درون آب ماهیان فراوان می بینید که شنا می کنند بسیار خوب است چرا که خواب شما از آینده ای روشن خبر می دهد ولی شرط این است که آب صاف و زلال باشد چنان چه آبی که ماهیان در آن شنا می کنند تیره و گل آلود باشد نشان آن است که جاه و مقام و پول و مال و منال در دسترس شما قرار می گیرد اما بعد از طی مراحلی بسیار دشوار و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان و غم و غصه خوردن زیاد. اگر آب متعفن باشد و در آن ماهیان خوش رنگ و زیبا شنا کنند خوب نیست چرا که خواب شما می گوید چیزهائی بدست می آورید که به رنج و بدبختی و بیماری در برخورد به آن نمی ارزد. آب متعفن نشان بیماری و حبس و محکومیت است. ماهی سفید بخت و اقبال است ، ماهی زرد طلائی پول و مال و ثروت است و ماهی سرخ فر و شکوه است. اگر کسی در خواب یک یا چند ماهی درون شیشه یا تنگ آن طور که در مراسم هفت سین نوروز موسوم است به شما بدهد بسیار خوب است چون از جانب او متمتع و بهره مند می شوید و به آرزوهای خود می رسید و چنان چه شما به کسی ماهی بدهید او را کمک و یاری می کنید که به آرزوهایش برسد. اگر در خواب ببینید که ماهی را درسته قورت دادید طمع می کنید و دچار حرص و آز می شوید و اگر غذائی بخورید، به نعمت می رسید. اگر ببینید ماهی شور می خورید چه دودی باشد و چه تازه به شرطی که شور باشد به بلا و مصیبت گرفتار می شوید.
 
14. گریه
این بدان معنا نیست که در خواب به صورت فیزیکی گریه کنیم بلکه منظور دیدن گریه کردن است. گریستن در خواب شادی و خرمی و فرح و انبساط است . چنانچه در خواب ببینیم گریه می کنیم در روزهای آینده خوشحال می شویم و حادثه ای خوب برای ما اتفاق می افتد. اگر در خواب ببینیم که دیگری گریه میکندخبری خوش به ما می رسد ولی اگر در رویای خویش ببینیم که کسی می خندد و بعد از خنده بلافاصله گریه میکندو بعد به قهقهه می خندد خوب نسیت.نه برای آن کسی که می خندد و گریه می کند و نه برای ما که بیننده خواب هستیم. اگر در خواب ببینیم کسی که مرده است گریه می کندخوب است و جای نگرانی نیست.
 
15. مار
مار،خطر یا دشمن خانگی است. خطری که بدون اطلاع قبلی و بی آنکه انتظارش را داشته باشید و حدس بزنید چه می شود و چه کسی در کمین شماست به سراغتان می آید و دشمنی است زیبا و قشنگ و خوش نقش و نگار و دل فریب که که زیر سر یا در خانه شما هست و از وجودش بی اطلاع عید اما این دشمن اگر فرصت بیابد نیش زهر آلود خودش را در تن شما فرو می برد. برخی نوشته اند، مار ثروت است و دارائی نهفته و موجود که در این مورد نیز شما از وجودش بی خبرید. این تعبیر از آنجا ریشه می گیرد که در افسانه ها گفته اند و خوانده ایم که دفائن و خزائن گنجینه های نهفته در زیر خاک و ویرانه های قصور کهن و باستانی را مارها و اژدها و افعی ها حراست و پاسداری می کنند و چون این باور در اعماق ذهن ما هست دیدن مار می تواند به پول اندوخته و نهفته اشاره ای باشد که ما از وجودش بی اطلاع هستیم.گفتم که مار دشمنی است زیبا و خوش نقش و نگار و دل فریب و آرام که بی صدا می آید و زهرش را می ریزد و می رود. چنین موجودی می تواند یک زن زیبا نیز باشد. زنی که در عین دولت داشتن خطرناک است و در عین خطرناک بودن دوست داشتنی است. در خواب خیره نگریستن به چشم مار را میمون ندانسته اند. چندین حیوان و جانور هستند که در خواب به چشم آنها خیره شدن خوب نیست از آن جمله است مار. اگر دیدید ماری را کشتید بر دشمنی پیروز می شوید ولی به زودی ندامت و پشیمانی به سراغ شما می آید.
 
16. مرده
مرده دوست و مهمان است و دیدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست . اگر در خواب مرده ای را ببینید دوستی را ملاقات می کنید یا مهمانی برای شما می رسد.
 
17. عروسی

 

دیدن عروسی در خواب ها به هیچ وجه خوب نیست. تمام معبران عروسی را عزا دانسته اند و عروس را بلا و فتنه و آفت و مصیبت. تنها یک مورد بد نیست که عروس را به نام و مشخصات بشناسید�/div>
 
18. طلا و پول
دیدن طلا در خواب برای مردان رنج و اندوه است و برای زنان نیکو است. اگر مردی در خواب ببیند که مقداری طلا یافته یا در جیب و کیف خویش دارد به مقدار حجمی آن طلا ( نه به ارزش آن ) مالش از بین می رود و زیان می بیند. پول در خواب خوب نیست همان قدر که به چشم عده ای در بیداری خوب است. در بیداری داشتن پول زیاد هم موجب رفاه است و هم علتی برای نشان دادن تشخص و بزرگی اما در خواب درست عکس این است. داشتن پول چه اندک و چه بسیار نشان ابتلا و گرفتاری از نوع کثیف آن است. پول خرد و سکه غم و غصه کوچک است . چنان چه در خواب ببینید که مقدار زیادی پول مقابل خود ریخته اید و سرگرم شمارش آن هستید خواب شما می گوید که در آینده گرفتاری هائی برای شما پیش می آید. چنان چه از کسی پولی گرفتید آن شخص برای شما دردسر درست می کند و اگر خودتان به کسی پول دادید شما برای او ناراحتی هائی را به وجود می آورید که شاید خودتان هم نمی خواستید.
 
19. آینه
آینه در خواب دوست و همدم و یار و مونس بیننده خواب است. نگریستن در آینه خوب است چنان چه بیننده خواب خودش را ببیند�br clear="none"> اگر بیننده صورت خودش را ببیند خداوند به او پسری عنایت می فرماید و چنان چه سن فرزند داشتن او گذشته باشد از جانب فرزندش به او سود می رسد و این فرزند غالبا باید پسر باشد. اگر زنی چهره خودش را در آینه ببیند خداوند به او دختری عنایت می فرماید یا از جانب فرزند به او سود می رسد و محبتی چشمگیر می شود. اگر آینه داشتید و آن را در عالم خواب به دیگری دادید نشان آن است که از مال خود بذل می کنید یا موجباتی فراهم می آورید که دیگری به درآمد و پول خوبی می رسد. چنان چه آینه ای که دارید قاب نقره داشته باشد بی حرمت می شوید زیرا معبران اسلامی داشتن آینه نقره را مکروه دانسته اند.عده ای از معبران نگریستن در آینه را نشان غرور و خود خواهی می دانند. پنهان کردن آینه عیب پوشی خویش است.
 
20. دویدن
دویدن در یک جهت خاص : بر آورده کردن آرزوها
دویدن بدون لباس �لخت و عور- خیانت
دویدن به دنبال یک دشمن : پیروزی
بچه ای که میدود : نیکبختی
مسابقه دو : رضایت
تماشای دوندگان : بگو مگو
بی هدف دویدن : مقداری پول زیاد بدستتان خواهد رسید
 


موضوعات مرتبط: دانستنی ها
[ سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 9:43 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

مناجات ونیایش

بار الها
برای همسایه ای که نان مرا ربود ، نان
برای دوستی که قلب مرا شکست ، مهربانی
برای آنکه روح مرا آزرد ، بخشایش
و برای خویشتن خویش آگاهی وعشق میطلبم
..                           

 خدایا! …
رحمتی کن ،
تاایمان ،
نام و نان برایم نیاورد! …
قوتم بخش ،
تا نانم را ،
و حتی نامم را ،
در خطر ایمانم افکنم! …
تا از آنانی نباشم که ،
پول دین را می گیرند ،
و برای دنیا کار می کنند! …
بلکه از آنانی باشم که ،
پول دنیا را می گیرند ،
و برای دین کار می کنند! …

 

 

 



موضوعات مرتبط: مناجات ونیایشبا دکتر شریعتی
[ سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 8:34 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تامل



     آنچه می خواهیم نیستیم وآنچه هستیم نمی خواهیم ، آنچه دوست داریم نداریم و آنچه را داریم دوست نداریم ، وعجیب است هنوز امیدوار به فردایی روشن هستیم ساعت ها را بگذارید بخوابند بیهوده زیستن نیازی به شمردن ندارد



 

 

 

 



موضوعات مرتبط: با دکتر شریعتی
[ سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 8:12 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

قرآن من شرمنده توام !

قرآن من شرمنده توام ! اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند میشود ،همه از هم میپرسند ” چه کس مرده است؟ ” چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا تو را برای مردگان ما نازل کرده است .

 

قرآن  من شرمنده توام !اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده ام . یکی ذوق می کند که ترا بر روی برنج نوشته،‌یکی ذوق می کند که ترا فرش کرده ،‌یکی ذوق می كند که تو رابا طلا نوشته ،‌یکی به خود می بالد که ترا در کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده و …  آیا واقعا خدا تو را فرستاده تا موزه سازی کنیم ؟

 

قرآن من شرمنده توام! اگر حتی آنان که تو را می خوانند و تو را می شنوند ،‌آنچنان به پایت می نشینند که خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند .. اگر چند آیه از تو را به یک نفس بخوانند مستمعین فریاد میزنند ” احسنت …! ” گویی مسابقه نفس است …

 

قرآن !‌ من شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدل شده ای حفظ کردن تو با شماره صفحه ، خواندن تو آز آخر به اول ،‌یک معرفت است یا یک رکورد گیری؟ ای کاش آنان که تو را حفظ کرده اند ،‌حفظ کنی ، تا این چنین تو را اسباب مسابقات هوش نکنند .

 

خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو . .آنانکه وقتی تو را می خوانند چنان حظ می کنند ،‌گویی که قرآن همین الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما باقرآن کرده ایم تنها بخشی از اسلام است که به صلیب جهالت کشیده ایم 

        
                    ( د. ع .شریعتی ) 

 

 

 



موضوعات مرتبط: با دکتر شریعتی
[ سه شنبه 17 دی 1392 ] [ 8:2 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حاج غلامرضا آذریان به سوی محبوب پر کشید





یا ایتهاالنفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی

حاج غلامرضا آذریان به سوی محبوب پر کشید

ایشان مدیر سابق دبیرستان نمونه دولتی الهادی (ع) شهرستان شوشترویکی از مومنین مخلص وبی ادعای منطقه فرهنگ شهر بود که عمر ی در خدمت به دانش آموزان این شهرستان تلاش بی وقفه وبی ریا از خود نشان داد امروز جمعه90/10/13در سن 56سالگی دعوت حق را لبیک گفت وبه دیدار معشوق شتافت وخلقی را در ماتم خود داغدار کرد.

مراسم تشیع پیکر مرحوم روز یکشنبه92/10/15 ساعت 2/5 بعدازظهر از درب مسجد علامه شیخ فرهنگشهر بطرف مقام صاحب الزمان برگزار خواهد شد

جامعه فرهنگیان شوشتر واهالی منطقه فرهنگ شهر ونمازگزاران مسجد علامه شیخ ضمن اعلام همدردی این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم آذریان وفرزندان برومندش تسلیت می گویندوبرای بازماندگان آرزوی صبر واجر عظیم دارند.



 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ جمعه 13 دی 1392 ] [ 10:50 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

آبرو ریزی از یک مومن برای خدا!

 حسام  الدین آشنا در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشته است:

حدود 20 سال پیش منزل ما خیابان 17 شهریور بود و ما برای نماز خواندن و مراسم عزاداری و جشنهای مذهبی به مسجدی که نزدیک منزلمان بود می رفتیم پیش نماز مسجد حاج آقایی بود بنام شیخ هادی که امور مسجد از قبیل نماز جماعت ، مراسم شبهای قدر ، نماز عید و جشن نیمه شعبان را برگزار می کرد اگر کسی می خواست دخترش را شوهر بدهد و یا برای پسرش زن بگیرد با شیخ هادی مشورت می کرد و در آخرهم شیخ خطبه عقد را جاری میکرد ، اگر کسی در محله فوت میکرد شیخ هادی برای او نماز میت می خواند و کارهای بسیاردیگر ...

یک روز من برای خواندن نماز مغرب و عشاء راهی مسجد شدم و برای گرفتن وضو به طبقه
> پائین که وضوخانه در آنجا واقع بود رفتم ، منتظر خالی شدن دستشویی بودم که در این حین، در یکی از دستشوییها باز شد و شیخ هادی از آن بیرون آمد با هم سلام و علیک کردیم و شیخ بدون اینکه وضو بگیرد دستشویی را ترک کرد.

من که بسیار تعجب کرده بودم به دنبال شیخ راهی شدم که ببینم کجا وضو می¬گیرد و با کمال شگفتی دیدم شیخ هادی بدون گرفتن وضو وارد محراب شد و یکسره بعد از خواندن اذان و اقامه نماز را شروع کرد و مردم هم به شیخ اقتداء کردند من که کاملا گیج شده بودم سریعا به حاج علی که سالهای زیادی با هم همسایه بودیم گفتم حاجی شیخ هادی وضو ندارد ، خودم دیدم از دستشویی اومد بیرون ولی وضو نگرفت. حاج علی که به من اعتماد کامل داشت با تعجب گفت خیلی خوب !!! فرادا می خوانم .

این ماجرا بین متدینین پیچید ، من و دوستانم برای رضای خدا، همه را از وضو نداشتن شیخ هادی آگاه کردیم و مامومین کم کم از دور شیخ متفرّق شدند تا جائیکه بعد از چند روز خانواده او هم فهمیدند. زن شیخ قهر کرد و به خانه پدرش رفت ، بچه های شیخ هم برای این آبروریزی ، پدر را ترک کردند .
دیگر همه جا صحبت از مشکوک بودن شیخ هادی بود آیا اصلا مسلمان است ؟ آیا جاسوس است ؟ و آیا ...
شیخ بعد از مدتی محله ی ما را ترک کرد و دیگر خبری از او نبود ... ، ما هم بهمراه دوستان و متدینین خوشحال از این پیروزی ، در پوست خود نمی گنجیدیم ، بعد از مدتی از حوزه علمیه یک طلبه ی جوان فرستادند و اوضاع به حالت عادی برگشت .

بعد از دوسال از این ماجرا، من به اتفاق همسرم به عمره مشرف شدیم در مکه بخاطر آب و هوای آلوده بیمار شدم. بعد از بازگشت به پزشک مراجعه کردم و دکتر پس از معاینه مقداری قرص و آمپول برایم تجویز کرد . روز بعد وقتی می خواستم برای نماز به مسجد بروم تصمیم گرفتم قبل از آن به درمانگاه بروم و آمپول بزنم ،پس از تزریق به مسجد رفتم و چون هنوز وقت اذان نشده بود وارد دستشویی شدم تا جای آمپول را آب بکشم. درحال خارج شدن از دستشویی، ناگهان به یاد شیخ هادی افتادم !!! چشمانم سیاهی می رفت، همه چیز دور سرم شروع به چرخیدن کرد انگار دنیا را روی سرم خراب کردند. نکند آن بیچاره هم می خواسته جای آمپول را آب بکشد .!؟!؟ نکند ؟! ؟! نکند ؟! ؟!

دیگر نفهمیدم چه شد. به خانه برگشتم تا صبح خوابم نبرد و به شیخ هادی فکر میکردم که چگونه من نادان و دوستان و متدینین نادان تر از خودم ندانسته و با قصد قربت آبرویش را بردیم .. خانواده اش را نابود کردیم و ...

از فردا، سراسیمه پرس و جو را شروع کردم تا شیخ هادی را پیدا کنم. به پیش حاج ابراهیم رفتم به او گفتم برای کار مهمی دنبال شیخ هادی میگردم او گفت : شیخ دوستی در بازار حضرت عبدالعظیم داشت و گاه گاهی به دیدنش میرفت اسمش هم حاج احمد بود و به عطاری مشغول بود. پس از خداحافظی با حاج احمد یکراست به بازار شاه عبدالعظیم رفتم و سراغ عطاری حاج احمد را گرفتم. خوشبختانه توانستم از کسبه آدرسش را پیدا کنم بعد چند دقیقه جستجو پیر مردی با صفا را یافتم که پشت پیشخوان نشسته و قرآن می خواند سلام کردم جواب سلام را با مهربانی داد و گفتم ببخشید من دنبال شیخ هادی میگردم ظاهرا از دوستان شماست ، شما او را می شناسید ؟

پیرمرد سری تکان داد و گفت دو سال پیش شیخ هادی در حالیکه بسیار ناراحت و دلگیر بود و خیلی هم شکسته شده بود پیش من آمد ، من تا آن زمان شیخ را در این حال ندیده بودم. بسیار تعجب کردم وعلتش را ازپرسیدم او در جواب گفت: من برای آب کشیدن جای آمپول به دستشویی رفته بودم که متدینین بدون اینکه از خودم بپرسند به من تهمت زدند که وضو نگرفته نماز خوانده ام ،خلاصه حاج احمد آبرویم را بردند ، خانواده ام را نابود کردند و آبرویی برایم در این شهر نگذاشتند ودیگر نمی توانم در این شهر بمانم ، فقط شما شاهد باش که با من چه کردند. بعد از این جملات گفت : قصد دارد این شهر را ترک گفته و به عراق سفر کند که در جوار حرم امیرالمومنین (ع) مجاور گردد تا بقیه عمرش را سپری کند من هم هرکاری کردم که مانعش شوم نشد. او گفت دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم ،او رفت و از آن روز به بعد دیگر خبری از او ندارم ...

ناگهان بغضم سرباز کرد و اشکهایم جاری شد که خدای من این چه غلطی بود که من مرتکب شدم ای کاش آن موقع کور می شدم و این جنایت را نمی کردم ای کاش حاج علی آن موقع بجای گوش دادن به حرفم توی گوشم میزد ای کاش ای کاش ... و این ای کاش ها که بیچاره ام میکرد .
الان حدود 20 سال است که از این ماجرا می گذرد و هر کس به نجف مشرف میشود من سراغ شیخ هادی را از او میگیرم ولی افسوس که هیچ خبری از شیخ هادی مظلوم نیست.
دوستان ، ما هر روز چقدر آبروی دیگران را می بریم؟ ! زندگی ها را نابود می کنیم؟ !
بخاطر خدا چه ظلم هایی که نمی کنیم؟ ! بخاطر خدا دعایم کنید آیا خدا از گناهم میگذرد ؟ چه خاکی باید به سرم بریزم ؟.... ای کاش و ای کاش ....
 

 

 



موضوعات مرتبط: دانستنی ها
[ پنج شنبه 12 دی 1392 ] [ 11:8 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حدیث برگزیده

 پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله : :



سَتُدفَنُ بَضعَةٌ مِنّي بأرضِ خُراسانَ، لا يَزُورُها مُؤمِنٌ

إلّا أوجَبَ اللّهُ عزّ و جلّ لَهُ الجَنَّةَ و حَرَّمَ جَسَدَهُ على النّارِ.



به زودی پاره‏اى از تن من در خاك خراسان دفن شود. هيچ مؤمنى آن را زيارت نكند

مگر آن كه خداوند عزّ و جلّ بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش دوزخ حرام گرداند.    

عیون اخبار الرضا: ج1، ص 286 / ميزان الحكمه:ج‏5، ص125 






موضوعات مرتبط: حدیث برگزیده
[ پنج شنبه 12 دی 1392 ] [ 5:0 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

مسافر هند(شعر طنز)


  خبر: مرتاضی در هند توانسته است بیست و پنج سال بی آب و غذا زندگی کند

ای عزیزان ، نازنینان ،دوستان

بنده دارم می روم هندوستان

یک دو ماهی احتمالا نیستم

احتمالا نه که حتما  نیستم

می روم یک چند وقتی کلکته

پیش یک مرتاض پر آوازه  که

سال ها بی آب و نان سر کرده است

راه کاری از خودش در کرده است

می روم مطلب به مطلب مو به مو

رسم مرتاضی بیاموزم از او

دوست دارم وارد این فاز شم

تا تورم هست یک مرتاض شم

میوه ای چیزی در این یخچال نیست

آن خیار گنده هم امسال نیست

مانده در دیزی فقط مشتی نخود

آن چلو ماهیچه ها افسانه شد

ماهی و میگو فقط یک خاطره است

تاحدوی مثل سرشیر و کره است

مرغ هم بر ریش من خندید و رفت

بال و پر از سفره ام بر چید و رفت

دست من گاهی به پایش بند بود

بی وفا از بس مرامش گند بود

بد ادایی کرد و بالاتر پرید

آن قدر بالا که کلا ور پرید

تخم مرغی این اواخر مانده بود 

نیمرو و املتش دل می ربود

ای فدای طعم آن خاگینه هاش

غاروغور معده می افتاد باش

او هم اما بی وفایی کرد و رفت 

نیشخندی روی لب آورد و رفت

چون تورم با حقوقم جور نیست

مهربانی با شکم مقدور نیست

لاجرم باید که یک مرتاض شد

رفت وکم کم وارد این فاز شد

چون که با مرتاض بودن می شود

کاملا   تحریم هارا  دور زد

 

سراینده : مصطفی مشایخی 

 

 



موضوعات مرتبط: اشعارطنز
[ چهار شنبه 4 دی 1392 ] [ 10:37 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نقاشي هاي سه بعدي اثر بن هيان

 

 

 

 

******

 

 

بن هيان هنرمندي است كه در نقاشي استاد است . اما با تغيير شيوه نقاشي هايش همه را متعجب كرده است. او نقاشي ها را به گونه اي با استفاده از قوانين پرسپكتيو ميكشد كه به نظر سه بعدي ميرسند. استفاده از سايه ها و عمق ديد از ديگر شگرد هاي اين هنرمند براي خلق اين آثار جالب به شمار ميرود.

 



موضوعات مرتبط: دانستنی ها
[ چهار شنبه 4 دی 1392 ] [ 9:38 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

محض خنده

 پسر عمم رفته سربازی افتاده راهنمایی رانندگی‌

روز دوم گفتن بازداشت شده، گفتیم چرا؟

گفتن به تشخیص خودش خیابون لاله زار رو دو طرفه کرده :))

 

 

ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺗﻮ ﺻــﻒِ عابر بانک ﺩﺧﺘﺮﻩ برگشت بم ﮔﻔﺖ :

ﺍﯾـــــــــــﺸﺷﺶ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﺍﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﻓﺮﻭﺧﺘﻦ ﺍﺯ ﺩﻩ ﺍﻭﻣـﺪﻥ

منم ﮔﻔتم :

ﺍﺯ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﺑﺎﺕ ﺍﻭﻣﺪ ﺷﻬـــﺮ ، ﮔﻠﻪ ﺑﯽ ﭼﻮﭘﻮﻥ ﺷﺪ

ﻣﺎ ﻫﻢ ﻓﺮﻭﺧـﺘﯿﻢ ﺍﻭﻣﺪﯾﻢ !

 

 

زنگ زدم ۱۱۵، میگه آمبولانس میخواین قربان؟

پـَـــ نــه پـَـــ یه پلیس ۱۱۰ میخوام ، بقیش هم آدامس بدین!

 

ﯾﺎﺭﻭ ﭘﺪﺭﺵ ﺗﻮ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﺮﮒ ﺑﻮﺩﻩ ﻣﯽ ﮔﻪ ﺑﯿﺎ ﺑﺸﯿﻦ ﮐﻨﺎﺭﻡ

ﺑﻌﺪ ﯾﻪ ﭼﻮﺏ ﻣﯽ ﺩﻩ ﺩﺳﺖ ﭘﺴﺮﺵ ﭘﺴﺮﻩ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺫﮐﺎﻭﺗﺶ ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻥ ﺑﺪﻩ

ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﭘﺪﺭﺵ ﭼﻮﺏ ﺭﻭﻣﯽ ﺷﮑﻨﻪ ! ﭘﺪﺭﻩ ﺳﮑﺘﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ ﻭ ﺩﺭﺟﺎ ﻣﯽﻣﯿﺮﻩ

ﻣﺎﻣﺎﻧﺶ ﻣﯽ ﮔﻪ : ﺧﺎﮎ ﺗﻮ ﺳﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺯ ﻧﯽ

ﺍﺯ ﻫﻔﺖ ﻧﺴﻞ ﻗﺒﻞ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﭘﺪﺭﺕ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ !

***

دوستم گلوش چرک کرده بود پرسید چیکار کنم ؟

خواستم بگم آب نمک قر قره کن حواسم نبود گفتم آب قند قرقره کن

بنده خدا یه هفتس کلا نمیتونه صحبت کنه

دکتر گفته مجرای تنفسیت شکرک بسته

 

 



موضوعات مرتبط: محض خنده
[ چهار شنبه 4 دی 1392 ] [ 9:27 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حدیث برگزیده

امام رضا سلام الله علیه : :



مَنْ رَضىَ بِالْقَليلِ مِنَ الرِّزْقِ قَبِلَ اللّه‏ُ مِنْهُ الْيَسيرَ مِنَ الْعَمَلِ ؛ 

هركس به روزىِ كم راضى باشد،

خداوند عمل كم را از او مى‏پذیرد.

كافى ، ج 8 ، ص 347، ح 546؛ دانش نامه عقايد اسلامى، ج 9، ص 120






موضوعات مرتبط: حدیث برگزیده
[ چهار شنبه 4 دی 1392 ] [ 9:3 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

شایسته سالاری كجا وچگونه.......?!

 

 ملاک مشروعیت مسئولان در بیانات مقام عظمای ولایت چیست؟؟

معظم له در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فرمودند:

«کار آمدی روز افزون همه مسئولان کشور امری ضروری است در قانون اساسی برای رده های مختلف کشور شرایط ووظایفی پیش بینی شده که تحقق آن شرایط وکار آمدی در انجام دادن وظایف قانونی ،ملاک مشروعیت مسئولان است از هیچ کس انتظار معجزه نمیرود اما در عملکردباید کارآمدی ونشانه های موفقییت در انجام دادن وظایف محوله، آشکار و ملموس باشد.»

بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از عنایات بزرگ الهی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بعداز رهبریهای خردمندانه امام (ره) حضورنقش وجایگاه «مردم» بوده است.                                 

با قدری تامل در بیانات ورهنمودهای معمار کبیر انقلاب این مهم به وفور قابل درک وفهم است بطوری که کمتر سخنرانی ونوشته ای از ایشان یافت میشود که به نقش کلیدی ومحوری مردم در پیروزی وتداوم انقلاب تاکید نشده باشد. مردمی که بارها وبارها در لحظات حساس وبحرانی حضور خود را در صحنه  های مختلف اعلام کرده و توطئه های بزرگ دشمنان داخلی وخارجی را نقش بر آب کرده اند.

از طرفی در سیره عملی حضرت امام(ره) «خدمت به مردم»«گره گشایی از کار مردم »واینکه« مردم ولی نعمت ما هستند»و«مردم بودندکه ما را از زندانها آزاد وبه ریاست رسانند»به چشم می خوردوآنجا که در وصیت نامه سیاسی الهی زیبا ترین وبی نظیر ترین تعبیر را برای مردم ایران ترسیم میکندکه «مردم ایران از مردم عهد رسول الله در صدر اسلام برترند» .که پرواضح است این فرهنگ بر خاسته از خاستگاه اسلامی وفرهنگ غنی ائمه اطهارسلا م الله علیهم اجمعین منشا گرفته است زیرا نظیر این تعابیر را در سخنان گهربار امامان معصوم سلا م الله علیهم اجمعین بسیارمی یابیم آنجا که امام حسین (علیه السلام)می فرمائید:« حوائج ونیازمندیهای مردم به شما از نعمت های الهی است با گره گشایی از کار مردم بکوشیدتا از این نعمت ها بی بهره نشوید » ودر روایت دیگری«خدمت کردن به مردم همسنگ عبادت» تشبیه شده است.

گزاف نیست اگر بگوئیم امام راحل (ره)بعد از اعتقاد قلبی به خداوند سبحان وامدادهای غیبی باورواعتقاد عجیبی به قدرت وکارآمدی مردم داشتند که این ایده وتفکر در میثاق ملی وقانون اساسی به عنوان یک اصل خدشه نا پذیر ملحو ظ گردیده است.

بر این اساس مردم لایق بهترین ،کار آمدترین،مومن و خداترس ترین ،تواناومجربترین مسئولان در گزینش وبکار گیری هستند واین همان تبیین شایسته سالاری است که مسئولان وصاحب منصابان میبایست به عنوان معیار والگو همواره نصب العین خود قرار داده ودر عزل ونصب ها از آن پیروی کنند.

به نظر می رسدیکی ازبهترین ملاک و معیارهای سنجش وتطبیق عملکرد دلسوزان به اسلام وانقلاب و   سیره امام(ره)میزان پای بندی وعمل به این منشور مستحکم وخدشه ناپذیر می باشدودر غیراین صورت هر گونه انتصاب وبکار گیری خلاف شئونات اسلامی وافکارواندیشه های امام (ره) ورهبری , بوده وعاملین آن سالها از خط ودیدگاههای سیاسی-الهی ایشان بدورند .ونتیجه ای جزعقب ماندگی ،نارضایتی ،دوباره کاری واتلاف سرمایه های مادی ومعنوی کشوربدنبال  نخواهد داشت.

مدیران ارشد در انتخاب متصدیان امور، باید کمال دقت را داشته باشند تا افراد کارآمد و در عین حال مؤمن و متعهد را به کارها بگمارند تا آنها با دل سوزی و احساس مسؤولیت بیش تر، در راستای حلّ مشکلات بکوشند.

مقام معظمرهبری، حضرت آیت اللّه خامنه ای در این باره می فرمایند: «سعی بشود درباره این گزینش، زیاد دقت [شود]... آن نیروی مؤمن و با اخلاص را جست و جو بکنید. البتّه این به معنای آن دعوای معروف «تخصص و تعهد» نیست، نه، بحث بر سرکارآمدها و کاردان هاست. ما نمی گوییم به یک مسجد بروید و ببینید چه کسی بهتر عبادت می کند، او را بیاورید؛ نه، در بین آن کسانی که توانایی کار دارند، دنبال عنصر تقوا و تعهد و اخلاص بگردید و او را در رأس کار بگذارید تا آن ... مجموعه نزدیک به شما، همواره بتواند اعتماد شما را جلب کند و شما بتوانید کار را انجام دهید». نیز می فرمایند: «در تشخیص ها، در گزینش اشخاص و در گزینش مسؤولان، باید خدا رادر نظر بگیرید. گزینش، باید گزینش هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد. این ها جزو وظایف حتمی است»

درپایان به ذکر چند نکته می پردازیم امید است تذکری باشد تا میزان پایبندی ووفاداری به خط وراه امام كه همانا منشورعملي دولتمردان نظام است  بهتر سنجیده شود

١ ستاد سالاری بجای شایسته سالاری بدون در نظر گرفتن لیاقت وکارآمدی افراد که در فرهنگ انتصابات دهه های اخیر بصورت نرم درآمده است تا چه اندازهای با مشی ومرام وخط امام(ره)وعدالت وانصاف وآموزه های دینی ما ساز گاری است.آیا تجربه تلخ وسنگین این انتصابات را در در دوره های گذشته که باعث لطماتی جبران ناپذیر به کشور ومردم شدرا به یاد نداریم؟

2-سپردن امورات مردم که یکی از ارکان بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی هستند بعضا به افراد کم تجربه،  باانگیزه های سیاسی و جناحی با افکار سیاسی ناسالم و بعضاناسیونالیستی بازی کردن با سرنوشت ومقدرات مردم مومن وهدر دادن سرمایه های ملی ومعنوی کشور نیست؟

3-بهتر نیست برای انتخاب وبکار گیری افراد برای تصدي پست هاي مهم وکلیدی مشورت با نخبگان و دلسوزان نظام وپیشکسوتان بدور از هرگونه تعصب در دستور کار دولتمردان قرار گیرد؟

4- بهتراست قدری به عقب بر گرديم ومیزان شایستگی اخلاقی واعتقادی برخی منصبین قبلی را باز نگری کنيم شاید برای علت برخی عقب ماندگی بتوان پاسخی در خور تحسین یافت.

5-امیدوارم اگر بدليل كمي سن وتجربه ویا غفلت با راه وانديشه هاي امام (ره) وانقلاب آشنايي كامل نداريم لااقل به فكر حفظ وپاسداري ازارزشهايي باشيم که تاكنون به آنان باليده ايم وماهمگی از قبل آن به اينجا رسيده ايم 

ارادتمند:حسن نارنج پور



موضوعات مرتبط: ديدگاههاي مدير وبلاگ
[ دو شنبه 2 دی 1392 ] [ 5:20 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]