خاصيت خرما را بشناسيد


جام جم نوشت:در آن كشورها معمولاً فقط از شيره آن در تهيه شيريني‌ها و كيك استفاده مي‌كنند البته خرما در ايران طرفداران زيادي دارد و هم به تنهايي و همراه چاي مصرف مي‌شود و هم در تهيه كيك و شيريني و نان و... از آن استفاده مي‌كنند.
در ضمن بايد بدانيم خرما يكي از مواد مغذي و خوشمزه‌اي است كه معمولاً مصرف آن در رژيم غذايي روزانه افراد توصيه مي‌شود.
خرما سرشار از انواع ويتامين‌ها و مواد معدني مانند كلسيم، منيزيم، آهن و... است. در واقع فوايد خرما آنقدر زياد است كه مي‌گويند اگر هر روز يك خرما بخوريد و يكي از خواص آن را بشماريد، در پايان سال باز هم روزها كم مي‌آيد و خواص خرما به پايان نمي‌رسد.
خرما حاوي فيبر طبيعي است و همچنين به علت داشتن پتاسيم براي تقويت سيستم عصبي بدن نيز مفيد است.
همچنين خوردن خرما خطر بروز سكته را نيز كمتر مي‌كند. مصرف مقدار مناسب خرما كلسترول خون را نيز كاهش مي‌دهد.
افرادي كه مي‌خواهند وزن‌شان افزايش يابد مي‌توانند از اين ماده غذايي مفيد در رژيم روزانه‌شان كمك بگيرند.
البته خرما براي برخي از افراد مضراتي نيز دارد. به عنوان نمونه كساني كه داخل دهان‌شان زخم و يا تاول وجود دارد بايد از مصرف خرما اجتناب كنند.
در ضمن، مصرف خرما با ماست نيز بسيار مضر است. همچنين افرادي كه ديابت دارند يا اين‌كه اين بيماري در خانواده آنها وجود دارد، بايد در خوردن خرما احتياط كنند.
افراد چاق يا كساني كه با مشكل اضافه وزن روبه‌رو هستند نيز بايد در خوردن خرما دقت داشته باشند و آن را بيش از حد مصرف نكنند.
البته به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه انرژي خرما بسيار كمتر از انرژي قند ساده است و به همين دليل مصرف آن بسيار بهتر و مناسب‌تر از قندهاي ساده است.
با توجه به فوايدي كه از خرما گفته شد، بهتر است اين ماده غذايي را در برنامه غذايي خانواده خود جاي دهيد، اما هنگامي كه مي‌خواهيد خرما بخريد، حتماً توجه داشته باشيد خرما تازه باشد و مزه و بوي ترشيدگي ندهد.



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 ] [ 7:19 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

هر روز یک سیب بخور

 همشهری آنلاین: مطالعات نشان داده است خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب عملکرد ریه‌ها را بهتر می‌کند و به ویژه در بیماران مبتلا به آسم موجب تنفس راحت‌تر و کاهش خس‌خس سینه می‌شود

به گزارش ایرنا، ‌سیب میوه‌ای است که غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری ، فیبر،‌آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات مفید برای بدن است.

خوردن سیب می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود. در عین حال سیب عملکرد دستگاه گوارش را منظم و با التهاب مبارزه می‌کند، سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و حتی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مثل افزایش فشار خون،‌ دیابت و بیماری‌های قلبی و برخی انواع سرطان‌ می‌شود .

خوردن منظم سیب می‌تواند ریه را از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن دور نگه دارد، ضمن آنکه بودن سیب در رژیم غذایی افراد حتی افراد سیگاری، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

سیب ماده غذایی‌ است که کالری زیادی ندارد اما با خوردن آن به شما احساس سیری می‌دهد و این باعث می‌شود بیش‌ازحد غذا نخورید و اضافه‌وزن پیدا نکنید.

سیب حاوی فلاونوئیدهاست که آنتی‌اکسیدان‌های مهمی محسوب می‌شود، اما در میان فلاونوئیدها یکی از آن‌ها به نام فلوریزیرین- که در طبیعت فقط در سیب وجود دارد- به تشکیل و حذف بافت محکم استخوانی کمک می‌کند. فلوریزیرین به همراه پلی فنل‌ها و مواد معدنی موجود در سیب (مثل بورون) به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و در نتیجه از احتمال ابتلا به پوکی استخوان می‌کاهد.

سیب غنی از ماده اورسولیک اسید است (البته بیشتر اورسولیک اسید سیب در پوست آن است).این ماده می‌تواند از تحلیل عضلانی که در روند بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، جلوگیری کند یا آن را به تعویق بیندازد و به طور کلی به قدرت بیشتر عضلانی کمک کند.

تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند بسیار دیرتر از دیگران دچار بیماری آلزایمر می‌شوند.

"هر روز یک سیب بخور"، توصیه ای قدیمی است اما هم اکنون علم مدرن نیز این توصیه قدیمی را تایید می‌کند. سیب یکی از بهترین‌ میوه‌هایی است که می‌توانید هر روز بخورید و از فواید آن بهره‌مند شوید.



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391 ] [ 4:7 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فواید و خصوصیات طالبی

 اسم من طالبی است!

100126184158422488115114670189134619391 فواید و خصوصیات طالبی

من تنگ طلا طالبی هستم.برادرم گرمک را می شناسد و همانطور که مردم به او لقب طلای بی بلا داده اند خوردن آن دارای منافع سرشار است.البته من هم با بلا نیستم، تنها فرق من با برادرم گرمک این است که مبتلایان به مرض قند بدون دغدغة خاطر می توانند آنرا نوش جان کنند، ولی به من نمی توانند نزدیک شوند.من هم مانند برادرم گرمک سهل الهضم بوده، مانند بعضی از اقسام خربزه تولید تخامه نمی نمایم و شما می توانید من را به عنوان دسر بعد از غذا میل نمایید.در مورد من و سایر بستگانم چنین نوشته است:

 

خربزه بهترین پاک کننده کلیه و مثانه است و سنگ کلیه را می ترکاند و مجاری ادرار را از سنگ پاک می نماید.

من ملین و مدر هستم، به اشخاص مبتلا به نقرس و روماتیسم و همچنین کسانی که از یبوست و بواسیر رنج می برند، توصیه کنید که در اوایل تابستان که من خدمت می رسم، از وجود من برای درمان کسالت خود استفاده نمایند.مالیدن گوشت و آب من بر روی پوست صورت سبب نرمی و لطافت آن خواهد شد.من سرشار از ویتامین های “آ، ب، ث” هستم و بسیاری از بیماری ها را درمان و پیش گیری می کنم و با داشتن مواد رادیواکتیو امراض خفته را بیدار می کنم، و مانند گرمک آنها را بیدار و بلافاصله سرکوب می نمایم.من هم مثل گرمک دارای اکسیر جوانی هستم، اما میزان این اکسیر در گرمک بیشتر از من می باشد.من به علت داشتن پتاسیم و عطر مطبوع، مقوی قلب هستم و عروق را باز می کنم.خلاصه من از نظر مواد غذایی و درمانی کم و بیش شبیه گرمک هستم و در بسیاری از خواص با او نزدیک می باشم و مورد پسند کسانی هستم که میوه را شیرین و آبدار می خواهند و از خوردن گرمک چون شیرین نیست گریزانند!



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391 ] [ 8:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فوایدی باورنکردنی از پوست موز

 موز یکی از مفیدترین میوه هایی است که مصرف آن آسان است. اما آیا می دانستید که پوست موز نیز مانند خود موز غنی از پتاسیم، کلسیم و ویتامین D است و ناراحتی های متعدد پوستی را رفع می کند و از طرفی برای گیاهان باغچه نیز مفید است؟ در این مطلب از «MSN» به مواردی درباره استفاده مفید از پوست موز اشاره شده است.

 
▪ موز بیماری داءالصدف را درمان می کند، کافی است قسمت داخل پوست موز را روی پوست بمالید. ابتدا پوست قرمز خواهد شد اما با استفاده دائمی متوجه تغییرات پوست خواهید شد.
 
▪ قسمت داخل پوست را روی لکه های آکنه بمالید و طی چند روز نتیجه موثر آن را ببینید.
 
▪ اگر قصد چادر زدن یا کوه نوردی دارید، چند موز همراه خود ببرید. در صورت تماس با گیاه پیچک سمی قسمت داخل پوست موز را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا خارش و ناراحتی کاهش یابد. با تکرار این کار ناراحتی شما تسکین پیدا می کند.
 
▪ پوست موز، زگیل را در مدت کوتاهی از بین می برد. قبل از خواب، پوست موز را به زگیل بمالید.
 
▪ نقره، لوازم چرمی مانند کفش، کیف، مبل و ... را ابتدا با مالیدن پوست موز و سپس کشیدن پارچه خشک برق بیندازید.
 
▪ اگر پوست شما زخم شده است و به پماد ضدعفونی کننده دسترسی ندارید می توانید پوست موز را به زخم بمالید.


موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها
[ پنج شنبه 29 فروردين 1391 ] [ 6:38 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

چی بخوریم که حالمان خوش باشد ؟

 موز، زردآلو، کشمش، ماست، عسل، فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم، انجیر، ریحان و … از مواد غذایی‌ای هستند که کمک می‌کنند تا حال خوشی داشته باشید.

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند.

از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن بر عهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

موز

 

اگر حسابی اعصابتان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی که دیدید دکمه‌های لباستان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط ۱۰۵ کالری و فقط ۱۴ گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد.

در ضمن همین موز ۳۰ درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.               لطفا به ادامه مطلب بروید



موضوعات مرتبط: تندرستیخواص میوه ها

ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 اسفند 1390 ] [ 3:21 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد