رساله احکام (دختران) به مناسبت روز دختر

 دریافت رساله از لینک زیر

http://www.askdin.com/downloads.php?do=file&id=350

در اين رساله سعى شده احكام واجب، حرام و غير آن را كه براى بسيارى از جوانان و نو جوانان مطرح است، به زبان ساده، روشن و دور از اصطلاحات پيچيده فقهى ذكر گردد، تا باشد که جوانان عزيزی كه اميد امروز و آينده اجتماع هستيد، بتوانيد با مطالعه آن به وظايف دينى خود آشنا شويد و آن را به كار ببنديد. 
فرمت html
تصاویر
رساله احکام (دختران)

دریافت ها  [


موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ دو شنبه 27 شهريور 1391 ] [ 1:45 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حل مشكل آيه الله نجفى به دست حضرت معصومه (عليها السلام)

  حل مشكل آيه الله نجفى به دست حضرت معصومه (عليها السلام)



آيه الله العظمى سيد شهاب الدين نجفى مرعشى (وفات يافته شهريور 1369 شمسى) مى فرمود: روزگارى كه جوان تر بودم، روزى بر اثر مشكلات فراوانى كه داشتم، از جمله مى خواستم دخترم را شوهر دهم، ولى مال و ثروتى نداشتم، تا براى دخترم جهيزيه تهيه كنم، با ناراحتى به حرم حضرت معصومه (عليها السلام) رفتم، و با عتاب و خطاب در حالى كه اشك هايم سرازير بود گفتم: اى سيده مولاي من، چرا به امر زندگى من اهميت نمى دهى؟ من چگونه با اين دست خالى دخترم را شوهر دهم؟
سپس با دلى شكسته به خانه برگشتم، حالت غشوه (كشف) مرا فراگرفت در همان حال شنيدم در مى زنند، رفتم و در را باز كردم، شخصى را ديدم كه در پشت در ايستاده، وقتى مرا ديد گفت: سيده تو را مى طلبد با شتاب به حرم رفتم، وقتى كه وارد صحن شريف آن حضرت شدم، چند كنيز را ديدم كه به تميز كردن ايوان طلا اشتغال داشتند، از سبب آن پرسيدم، گفتند:
اكنون سيده مى آيد، پس از اندكى حضرت فاطمه معصومه (عليهاالسلام) آمد، در حالى كه در شكل و شمايل، مانند مادرم فاطمه زهرا (عليه السلام) بود (چون جده ام زهرا (عليها السلام) را سه بار قبل از آن، در خواب ديده بودم) نزد عمه ام حضرت معصومه (عليها السلام) رفتم و دستش را بوسيدم، به من فرمود: اى شهاب! كى ما در فكر تو نبوده ايم، كه ما را مورد عتاب قرار داده و از دست ما شاكى هستى، تو از زمانى كه به قم آمدى زير نظر ما و مورد عنايت ما بوده اى.
وقتى كه از خواب بيدار شدم، فهميدم كه نسبت به حضرت معصومه (عليها السلام) اسائه ادب كرده ام، همان دم براى عذرخواهى به حرم شريفش رفتم، از آن پس حاجتم برآورده شد و در كارم گشايشى صورت گرفت، و مشكل زندگيم حل و آسان گرديد.

 

برگرفته از نرم افزار حضرت معصومه(س) ،فاطمه دوم ƹ̵̡ӝ̵̨̄ʒ کاري از اسک دين

http://www.askdin.com/thread16909.html 
از اينجا دريافت کنيد...


موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ دو شنبه 27 شهريور 1391 ] [ 1:39 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

میلاد حضرت معصومه وروز دختر مبارک

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ دو شنبه 27 شهريور 1391 ] [ 1:30 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

شهادت امام صادق (ع)

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ سه شنبه 21 شهريور 1391 ] [ 12:0 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

وداع با ماه رمضان

           

خداحافظ اي ماه غفران و رحمت
خداحافظ اي ماه عشق و عبادت
خداحافظ اي ماه نزديکي بر آرزوها
خداحافظ اي ماه مهماني حق تعالي
خداحافظ اي دوريت سخت و جانکاه
خداحافظ اي بهترين ماه الله

فرازی از دعای امام سجاد در وداع با ماه رمضان

 



موضوعات مرتبط: مناسبت هااحادیثعترت
[ یک شنبه 29 مرداد 1391 ] [ 4:0 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

رمضان الکریم

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ شنبه 28 مرداد 1391 ] [ 1:51 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

عید سعد فطر مبارک

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ شنبه 29 مرداد 1391 ] [ 1:48 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

لحظات شهادت امیرالمومنین(ع)

 

لحظات شهادت

 لحظات شهادت

امیرالمؤمنین عليه السلام در آخرین ساعات عمر مبارکش دعایی بر زبان جاری کرد و سپس برای لحظاتی از هوش رفت. وقتی به هوش آمد فرمود: «این پیامبر و عمویم حمزه و برادرم جعفر و اصحاب هستند که می گویند: زود نزد ما بیا که مشتاق توایم».

  سپس آخرین خداحافظی با خانوادة خویش را بر زبان آورد و فرمود: «همة شما را به خدا می سپارم. خدا پشتیبان شما باشد. خدا همة شما را حفظ کند». در این لحظه ناگهان فرمود: «سلام بر شما ای فرستادگان پروردگارم!

 

آنگاه این آیات را تلاوت نمود: «لِمِثلِ هذا فَلیَعمَلِ العامِلُونَ».[2] «آنانکه سعی و عملی می کنند باید برای چنین ساعتی انجام دهند». و «اَنَّ الله مَعَ الَّذینَ اتَّقََّوا و الَّذینَ هم مُحسِنُونَ».

 «خداوند یار و یاور با تقوایان و نیکوکاران است».

 

امیرالمؤمنین عليه السلام در آخرین لحظات دائم ذکر «لا اله الا الله» بر زبان داشت و این آیه را نیز تلاوت می نمود: «فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیراً یَرَه، وَ مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَه»:

 «هر کس به اندازة ذره ای کار نیک انجام داده باشد پاداش آن را می بیند، و هر کس به اندازة ذره ای کار زشت مرتکب شده باشد جزای آن را خواهد دید».

 

  آنگاه پیشانی حضرت عرق کرد و در حالی که ذکر پروردگار می گفت به سوی قبله دراز کشید و چشمانش را بر هم نهاد و فرمود: «اشهد ان لا اله الا الله، وحده لا شریک له، و اشهد ان محمداً عبده و رسوله».

 

دو ثلث از شب جمعه بیست و یکم ماه رمضان سال چهلم قمری   گذشته بود که حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب عليه السلام در سن شصت و سه سالگی پس از بیست و پنج سال خانه نشینی و چهار سال و ده ماه خلافت ظاهری چشم از جهان فرو بست و به ملاقات پروردگار رفت، و جهانی را با رفتن خویش یتیم کرد.


 

 



موضوعات مرتبط: مناسبت هاعترت
[ چهار شنبه 18 مرداد 1386 ] [ 4:55 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

شبهای قدر را قدر بدانیم

 


  
«
به درستی که ما در شب قدر، قرآن را فرو فرستادیم»آری، این فرو فرستادنی است عظیم و سپردنی است بزرگ! وقتی اساس‏نامه معبود بر حیات بندگان ابلاغ می‏شود؛ آن‏گاه که آئین‏نامه زندگی در ساحت اسلام اعلام می‏شود و شبی که قانون اساسی عُبودیت، در خلوتی محض میان رب و بنده، وضع شود، قدر تجلی می‏یابد و به درستی که قدر، مجال ادراک فضیلت است و فرصت تحصیل نور! باشد که آن را قدر بدانیم!

کسی چه می‏داند

«و چه می‏دانند که قدر چیست»کسی چه می‏داند در پس این شب عمیق، چه روشنایی لم‏یزلی ساطع است؟! کسی چه می‏فهمد روزنه‏های بالغی را که از سقف این شب بی‏نظیر قد کشیده‏اند؟! کسی چه می‏بیند احوال متعالی کاینات را در پس این انزال روحانی و سپس مدهوشی خلایق را در شوق ورود کلام‏اللّه بر عرصه جهان

برتر از هزار ماه

«این شب از هزار شب، گران‏قدرتر است» 

فرصتی است مساوی غروب امشب تا طلوع صبح فردا؛ مثل تمام شب‏های دیگر. ولی این طلوع کجا و آن طلوع‏ها؟! صبح فردا، صبح رویش زمین در مضمون وحی است؛ صبح شکوفایی لهجه ملکوت در زبان خاک؛ پس ارزش این شب، بالاتر از هزار برابر دیگر شب‏هاست. و خوب می‏دانی که در محاسبه خالق، اسراری فراتر از فهم مخلوق، جریان دارد. پس سکوت، زیباترین نشانه معرفت خواهد بود

سلام بر همه فضایل

شب حلول ملائکه است و روح، به اذن پروردگاری که بشر را به مقصد تکامل آفرید و جهت داد. ربی که عرصه ربوبیتِ خود را عمومیت بخشید تا راه بندگی بر همگان گسترده بماند. و سلام بر همه فضایل تا طلوعی که در بهشت به تماشایش خواهیم نشست.



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ سه شنبه 17 مرداد 1391 ] [ 2:45 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اختيار انسان و شب قدر

 


آنچه از مجمــوع مباحث به دست میــآید اين است كه با ملاحظـه آيـات و روايـات و دريافت ها و مشاهدات، اطمينان كامل پيدا مى كنيم كه شب قدر هيچ گونه منافاتى با اختيار انسان ندارد و يقين، او در مقـدرات و سرنوشتى كه در شب قدر برايش رقم مى خورد موثر است؛ حتى مى شود گفت كه نقش اصلى را به خود انسان سپرده اند تا آنچه بخواهد براى فردا رقم بزند.




ادله اى كه نقش انسان را در مقدرات شب قدر ثابت مى كند به شرح زير تقديم مى گردد:

۱- حالات و دريافت هاى شخصى

كسانى كه اهل دعا و راز و نياز و اهل شب قدر هستند، نقش خويش را در شب قدر به خوبى دريافته اند. گاهى اين حالات آن چنان ژرف و تاثيرگذار است كه تا شب قدر آينده و بلكه تا آخر عمر، در همه افكار، اخلاق، كردار و رفتار شخص رخنه كرده و آن را در يك خط و سير معنوى قرار مى دهد. ديگرانى هم كه به اين حد از معنويت راه پيدا نمى كنند، به فراخور حال خود از مجالس و محافل و شب زنده داریهای شب قدر بهره بردارى كرده و فيض معنوى مى برند. ريشه اصلى اين دگرگونى ها و حالات، به خود افراد بر مى گردد و اينكه تا چه حد خود را آماده بهره بردارى از بركات شب قدر و فضيلت هاى آن كرده باشند. اگر معنوياتى كه در شب قدر نصيب انسان شده و در زندگى آن ها تحولى آفريده، هيچ ارتباطى با آنان نداشته باشد و تنها به خدا و فرشتگان و نويسندگان مربوط باشد كه هر چه بخواهند، براى هر كس بدون ملاحظه حالاتش تقدير كنند در اين صورت مقتضاى حكمت و مصلحت اين است كه يا به هيچ كس هيچ ندهند و يا آنچه مى دهند، به همه يكسان و على السويه بدهند؛ در حالى كه ما مى دانيم همه بركات خداوندى در شب قدر براى بندگان سرازير مى گردد و با اختلاف و تفاوت به آنان داده مى شود؛ پس نتيجه مى گيريم تنها دليل اين تفاوت، كارها و اعمال و ميزان تلاش خود بندگان است و بس. نتيجه اينكه يكى از راه هاى رسيدن به اينكه آيا افراد در مقدرات منتخب قدر، صاحب نقش هستند يا نه، اين است كه ببينيم چه اندازه دگرگونى در همين شب با بركت در آنان ايجاد گشته است.
 


موضوعات مرتبط: مناسبت ها

ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 مرداد 1391 ] [ 2:36 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

میلاد امام حسن مجتبی مبارک

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ یک شنبه 15 مرداد 1391 ] [ 1:18 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) مبارکباد

 

تا خدا هست و خدایی می کند، مجتبی مشکل گشایی می کند.

آری، امشب خانه علی(ع) و فاطمه(س) غرق در شادی تولد نخستین فرزند است. امشب تجلی حسن ازلی است که در چهره دلگشای چهارمین معصوم، حسن بن علی(ع) نمایان می‌شود و با آمدنش، جان‌ها را صفایی دیگر می‌بخشد. مقدمش مبارک

مژده ای دل نور چشم مرتضی آمد خوش‌آمد / شام میلاد امام مجبتی آمد خوش آمد

غم مخور ای دل که در ماه دعا و استجابت / بهر تأثیر دعا، روح دعا آمد خوش آمد . . .

چو بر نیمه رسید  ماه  مبارک

بیامد  لطفی   از  رب   تبارک

شبر،نیکو خصال و ماه صورت

کریم و اسوه در  زهد و بلاغت

ولادت با سعادت امام حسن مبارک

سخنان گهر بار امام حسن مجتبی (ع)

گناه و اشتباه دیگران را به زودی سرزنش مکن و میان او و اشتباهش

راهی برای عذرخواهی قرار بده.. امام حسن مجتبی (ع)

بخل، سرآمد همه بدی‌ها و زشتی‌هاست و محبت و دوستی را از دل‌ها بیرون می‌کند.. امام حسن مجتبی (ع)

تا امر فرج شود مهیا بفرست        بهر فرج و ظهور مهدی صلوات




موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ جمعه 1 فروردين 0 ] [ 7:1 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تأکید بر قرائت دعای مجییر در 13، 14 و 15 رمضان

 

ارسال به دوستان
تأکید بر قرائت این دعا در 13، 14 و 15 رمضان
خواندن به موقع دعای مجیر تمام گناهان را می‌آمرزد 
خبرگزاری فارس: مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی بر خواندن دعای «مُجیر» در روزهای 13، 14 و 15 ماه رمضان تأکید داشت، چرا که به گفته «علامه کفعمی» هر که این دعا را در وقتش بخواند، گناهش آمرزیده مى‏شود، هرچند به عدد دانه‏هاى باران، برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد!
خبرگزاری فارس: خواندن به موقع دعای مجیر تمام گناهان را می‌آمرزد + متن و صوت

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، دعای مجیر در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار است و از حضرت رسول صلى الله علیه و آله روایت شده و دعایى است که آن‏ حضرت هنگامى که در مقام ابراهیم مشغول نماز بودند، جبرئیل آورد و علامه کفعمى[*] در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده و در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره کرده است.

از جمله اینکه هر که این دعا را در «ایام البیض» [روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم] ماه رمضان بخواند گناهش آمرزیده مى‏شود، هرچند به عدد دانه‏هاى باران و برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد!

و خواندن آن براى شفاى‏ بیمار و اداى دین و بى‏نیازى و توانگرى و رفع غم و اندوه سودمند است.

 

 



موضوعات مرتبط: دانستنی هامناسبت ها
[ پنج شنبه 12 مرداد 1391 ] [ 5:17 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

درباره ماه رمضان

 


 
   


موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ شنبه 7 مرداد 1391 ] [ 5:9 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

 



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگانمناسبت ها
[ سه شنبه 3 مرداد 1391 ] [ 3:59 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حلول ماه مبارک رمضان الکریم مبارک

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ جمعه 30 تير 1391 ] [ 7:2 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

متون زیبا به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

 

متن های تبریک برای ماه رمضان

قُل قُل گرم سماور در اتاق / می‌برد من را به عصر کوزه‌ها
می‌برد تا لحظه‌ی افطارها / می‌برد من را به ماه روزه‌ ها…
آغاز ماه مبارک رمضان بر شما مبارک
::
::
مغرب آفتاب عمر علی / مشرق ماهتاب قرآن است
در چنین مه که انس و جان یارب / بر سر سفره تو مهمـان است…
::
::
حکمت روزه داشتـن بگـذار / باز هم گفته و شنیده شود
صبرت آمــوزد و تسلط نفـس / و ز تو شیطان تو رمیده شود…

::
::
آمد رمضان هست دعا را اثری
دارد دل من شور و نوای دگری
ما بنده عاصی و گنهکار توییم
ای داور بخشنده بما کن نظری
::
::
روزه یعنی نفس خود پاک کن / قلب ابلیس درونت چاک کن
راه پرواز است سوی آسمان / ماه گردیدن بسان عاشقان
التماس دعا
::
::
السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه
در ماه پر خیر و برکت رمضان برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندم . . .
التماس دعا
::
::
ماه در خودنگری و خودکاوشی / لب فرو بستن ، نگفتن ، خاموشی
درک مسکین از دل و جان کردن است / زندگی همچون فقیران کردن است . . .
::
::
رمضان آمد و روان بگذشت / بود ماهی به یک زمان بگذشت
شب قدری به عارفان بنمود / این معانی از آن بیان بگذشت . . .
::
::
مارا به دعا کاش نسازند فراموش
رندان سحرخیز که صاحب نفسانند . . .
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک
::
::
حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه
نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را به شما تبریک عرض میکنم . . .
التماس دعا
::
::
روزه ، تمرین کلاس زندگی / درس ایثار و خلوص و بندگی
روزه ، زنجیر هوا گسستن است / دیو و بت های درون بشکستن است . . .
فرا رسیدن ماه رمضان بر شما مبارک
::
::
ماهی سرشار از برکت و رحمت و عبادت های پذیرفته شده برایتان آرزومندم . . .
::
::
امام صادق (ع):
خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنى و فقیر) مساوى گردند . . .
::
::
رسول خدا (ص): براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است . . .
::
::
رمضان آمد و آهسته صدا کرد مرا / مستعد سفـــر شهر خدا کرد مرا
از گلستان کرم طرفه نسیـمی بوزید / که سراپای پر از عطر و صفا کرد مرا
::
::
رمضان شهر عشق و عرفان است / رمضان بحر فیض و احسان است
رمضان، ماه عترت و قرآن / گاه تجدید عهد و پیمان است . . .
::
::
فرا رسیدن ماه عشق و دوستی / ماه نیایش هستی
و ماه دل انگیز سرمستی / بر تمام اسلام آوران، دین راستی
مبارک باد . . .
::
::
کاهش شدید جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان نشان میدهد مومنان همان مجرمانند
::
::
ماهی سرشار از برکت و رحمت و عبادت های پذیرفته شده برایتان آرزومندم . . .
::
::
مژده که شد ماه مبارک پدید / به عاصیان وعده رحمت رسید
آمد رمضان هست دعا را اثری / دارد دل من شور و نوای دگری
ما بنده عاصی و گنهکار توییم / ای داور بخشنده به ما کن نظری . . .
::
::
کوله بارت بر بند ، شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم
بشناسیم خدا و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم ، میشود آسان رفت
میشود کاری کرد که رضا باشد او .
ای سبک بال ، در دعای سحرت ، هرگز از یاد نبر ، من جا مانده بسی محتاجم . . .
التماس دعا
::
::
ماه مبارک آمد، ای دوستان بشارت / کز سوی دوست ما را هر دم رسد اشارت
آمد نوید رحمت، ای دل ز خواب برخیز / باشد که باقی عمر، جبران شود خسارت . . .
::
::
معنی جمله زیر در ماه رمضان کامل معنا میشود
ساحل دلت را به خدا بسپار ، خودش قشنگ ترین قایق را برایت می فرستد . . .
ماه بخشش گناهان بر شما مبارک
::
::
ماه صیام، ماه خداوند ذوالعطی است / ماه وفور فیض و کرامات کبریاست
ماه صعود روح به اوج فضیلت است / ماه نزول مائده رحمت خداست . . .
::
::
بـاز هـوای سحرم آرزوست / خلوت و مـژگان تـرم آرزوست
شکوه ی غربت نبرم این زمـان / دست تو و روی تو ام آرزوست . . .
::
::
آمد گه آمرزش و شهرُ الله عظمی
توفیق خدایا، تو ز ما سلب مفرما
::
::
شد باز در رحمت خالق به روی خلق
چون ماه مبارک ز افق گشت هویدا
مژده که شد ماه مبارک پدید
::
::
به عاصیان وعده ی رحمت رسید
ماهی سرشار از برکت و رحمت و عبادت های پذیرفته شده
برایتان آرزومندم
::
::
ماه مبارک آمد، ای دوستان بشارت
کز سوی دوست ما را هر دم رسد اشارت
آمد نوید رحمت، ای دل ز خواب برخیز
باشد که باقی عمر، جبران شود خسارت
::
::
امام صادق-ع:
خواب روزه دار عبادت،
خاموشی او تسبیح،
عمل وی پذیرفته شده
و دعای او مستجاب است.”
::
::
فرا رسیدن ماه ضیافت الهی بر شما و خانواده محترم مبارک باد
::
::
حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران مبارک باد.



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ یک شنبه 25 تير 1391 ] [ 8:9 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

میلاد مسعودامام برحق وروز پدر مبارک

  hazrateali radsms06 کارت پستال های تبریک میلاد حضرت علی (ع) <



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ دو شنبه 15 خرداد 1391 ] [ 10:48 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ارتحال ملکوتی امام خمینی بنیانگزار جمهوری اسلامی تسلیت باد

  



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ یک شنبه 14 خرداد 1391 ] [ 11:49 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

عکس برگزیده

[ چهار شنبه 10 خرداد 1391 ] [ 5:7 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حتی بیماری مانع نی‏شدکه ایشان ریش خود را شانه نزنند.

در هر نماز امام تمام مستحباتی را که در رساله‏شان فرموده‏اند رعایت می‏نمودند. ایشان برای هر نماز حتی در بستر و روی تخت بیمارستان عمامه مختصری می‏بستند و آنگونه که در تلویزیون پخش شد ریش خود را به دقت شانه می‏زدند و، پس از آن در آینه کوچکی که داشتند خود را کاملاً ورانداز می‏کردند. در آینه عمامه‏شان را دو سه بار جابه‏جا می‏کردند و ابروهایشان را در آینه می‏دیدند و صاف می‏کردند و پس از اینکه سر و وضع خود را مرتب می‏کردند عطر استعمال می‏نمودند.

حتی بیماری مانع نی‏شدکه ایشان ریش خود را شانه نزنند. لذا در آخرین روزهای عمرشان که دستشان ورم کرده و قدرت تحرک چندانی نداشت، آنگونه که در تصاویر دیده می‏شد آقای انصاری، هم عمامه مختصری به دور سر ایشان می‏بست و هم ریش امام را شانه می‏زد. امام در هر نماز اذان و اقامه می‏گفتند و در نماز عمامه را تحت الحنک می‏بستند و در موقع نشستن پس از سجده برای تشهد بر روی ران چپ می‏نشستند و روی پای راستشان را بر روی پای چپشان قرار می‏دادند و کلاً تمام مستحباتی را که خودشان در رساله فرموده‏اند انجام می‏دادند. 

منبع: برداشت هایی از سیره امام خمینی، ج3، ص64/بمناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ چهار شنبه 10 خرداد 1391 ] [ 4:59 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

شهادت امام علی النقی(ع)

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ جمعه 5 خرداد 1391 ] [ 4:49 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

لیله الرغائب

  پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است.

ا پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز در بیان عظمت و اهمیت ماه رجب می‌فرمایند: خداوند متعال در آسمان هفتم فرشته‌ای به نام داعی قرار داده است هرگاه ماه رجب فرا رسد آن فرشته دعوت کننده هر شب تا به صبح گوید: خوشا به حال کسانی که به ذکر الهی مشغولند خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام رو به سوی درگاه خدا آرند و خداوند می‌فرماید: من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد و مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده‌ام کس را که از من طلب آمرزش کند این ماه رجب ماه من، بنده هم بنده من و رحمت هم از آن من است. هر کس مرا در این ماه بخواند پاسخ مثبت دهم و هر کس از من چیزی بخواهد به او عطا کنم و هر کس از من هدایت جوید هدایتش کنم و من این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده‌ام پس هر کس به آن چنگ زند به من می‌رسد.



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ جمعه 5 خرداد 1391 ] [ 3:58 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

حلول ماه رجب مبارک

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ چهار شنبه 3 خرداد 1386 ] [ 1:9 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فضیلت ماه رجب در کلام شهید مطهری


اصلًا اين ماه، ماه استغفار و توبه و عبادت است. حتى وارد شده است كه اگر كسى نتواند روزه اين ماه را بگيرد ذكرى وارد شده است كه روزى صد بار اين ذكر را بگويد به عنوان جبران روزه‏اى كه نتوانسته است بگيرد.

 

فضیلت ماه رجب در کلام شهید مطهری
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شهید مطهری معتقد است، ماه رجب ماه استغفار و عبادت و روزه است، ولی به خاطر تبدیل نام ماهها از شمسی به قمری این سنتها به کلی فراموش می شوند.

ایشان می فرمایند:

ماه مبارك رجب است. براى جمعه اول رجب يك سلسله اعمال وارد شده است و يك ارزشهايى كه ديگر اصلًا اين حرفها در ميان ما مطرح نيست. مصداق «قُلْ أَرَأَيْتُمْ انْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتيكُمْ بِماءٍ مَعينٍ» همينهاست. 

نام ماهها از قمرى تبديل مى‏شود به شمسى؛ انسان اول خيال نمى‏كند كه به دنبال خودش چه چيزهايى مى‏آورد. ما كه بچه بوديم، در منزل خود ما ـ من از هفت و هشت سالگى كاملًا يادم هست ـ اصلًا اينكه ماه رجب دارد مى‏آيد مشخص بود؛ مى‏گفتند يك هفته به ماه رجب مانده، پنج روز مانده، سه روز مانده، امشب احتمالًا اول ماه رجب است، برويم براى استهلال؛ مى‏رفتند براى استهلال، ماه را ببينند، شب اول ماه رجب است، اعمال ماه رجب را بجا بياورند. در مسجد كه جمع مى‏شدند، همه صحبت آمدن ماه رجب بود. ماه مبارك رجب و ماه مبارك شعبان پيش‏درآمدهاى ماه مبارك رمضان هستند. من از بچگى هميشه اين را مى‏ديدم، مرحوم ابوى ما و مرحومه والده ما غير از اول و آخر ماه رجب و غير از ايام‏البيض (يعنى سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم اين ماه كه اعمال بالخصوصى دارد و عمل معروفش به نام عمل «امّ داود» را ما آن زمان بچه بوديم بجا آورده بوديم، بعد بزرگ شديم فراموش كرديم؛ به تبع آن جوّى كه آن وقت وجود داشت، يعنى آب جارى‏اى كه در آن وقت بود، ولى وقتى كه آبى رفت و مخفى شد، ديگر كيست كه از نو آن را جارى كند) ايندو غير از روز اول و روز آخر و سه روز وسط، حداقل پنجشنبه و جمعه‏ها روزه بودند و بلكه مرحوم ابوى ما در بعضى از سالها دو ماه رجب و شعبان را پيوسته روزه مى‏گرفتند و به ماه مبارك رمضان متصل مى‏كردند، يعنى اين سه ماه را يكسره روزه مى‏گرفتند.

 اصلًا اين ماه، ماه استغفار و توبه و عبادت است. حتى وارد شده است كه اگر كسى نتواند روزه اين ماه را بگيرد ذكرى وارد شده است كه روزى صد بار اين ذكر را بگويد به عنوان جبران روزه‏اى كه نتوانسته است بگيرد.

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 خرداد 1391 ] [ 1:6 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

روز معلم گرامی باد

 



موضوعات مرتبط: کاریکاتورمناسبت ها
[ جمعه 15 ارديبهشت 1391 ] [ 3:6 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

به بهانه روز معلم

 


بسم الله الرحمن الرحیم

                                   ....عَلّمَ الاِنسانَ ما لَم یَعلَم....

اگر اولین معلّم انسان،خداست، معلّمی، پا گذاشتن ، جاپای حضرت مولا ست. - جلّ وعلا –

روز معلّم ، بهانه ای است تا یاد همۀ آ موزگاران و معلّمین و اساتید مان را گرامی بداریم .

به رفتگان ودرگذشتگان ، با تقدیم فاتحه ای ارج بگذاریم و علّودرجاتشان را از آموزگار ازلی وپروردگار لم 

  یزلی مسألت کنیم و خدای را برنعمت وجود حاضران و ماندگان سپاس بگذاریم و صحت و عافیت و

تداوم توفیق و بقای عمر با عزِّتشان را عاجزانه طلب کنیم .

بوسه باران باد دست و پایی که تداعی گر و تجلی بخش حضور علم آفرین خداست.

 



موضوعات مرتبط: مناسبت ها
[ جمعه 15 ارديبهشت 1391 ] [ 2:59 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 13 صفحه بعد